Přečteno: Drž mě pevně

Autor: David Levithan
Překlad: Veronika Volhejnová
Počet stran: 200
Rok vydání: 2015/ překlad 2017
Nakladatelství: Yoli
Odkaz na ČBDB
Anotace: Dávejte bacha, vy všichni ex! Padejte z cesty, homofobní trenéři. O nic se nepokoušejte, divadelní kritici. Je tu Drobek Cooper a má něco na srdci. Něco, co řekne písní.
Drž mě pevně je příběh té nejsuprovější postavy z oceňovaného románu Will Grayson, Will Grayson. Když už si Drobek ukradl pro sebe román o jiných, proč nepřijít s muzikálem plným humoru, odzbrojující upřímnosti a parádních pěveckých čísel? Jop, Drobek jde na scénu. A ta už nikdy nebude stejná.

Z mého pohledu…
Nadšená recenze za 3…2…1… teď!
Ihned po dočtení knížky WillGrayson, Will Grayson mi bylo jasné, že Drž mě pevně prostě potřebuju. Byl to přesně  ten okamžik, kdy se naprosto nečekaně a neskutečně rychle zamilujete do nějaké knižní postavy a potřebujete vědět doslova všechno o jejím životě. A když máte štěstí, existuje nějaká další kniha, kterou si můžete objednat a pak ji začít číst minutu po tom, co ji vysvobodíte z krabice, ve které přišla.

Jinak tomu nebylo ani s Drž mě pevně. Drobka jsem si naprosto zamilovala už v knize, jejíž název se mi nechce psát stále dokola, ale zmiňovala jsem ji o pár řádků výše, takže si doufám rozumíme. Popravdě si myslím, že nemůže existovat někdo, kdo by neměl rád Drobka. Je to jedna z těch postav, která vás okouzlí hned jak se objeví na scéně a od té doby ji máte raději a raději. Prožívala jsem s ním všechno – radost i smutek a naprosto miluji jeho myšlenky. Prostě takový můj člověk.

Abych se dostala k ději. Je to vlastně scénář divadelní hry, o které se Drobek zmiňuje v knížce Will Grayson, Will Grayson. Shrnuje celý jeho život plný strastí a starostí, ale nezapomíná i na pozitivní a hezké chvíle. Začínáme narozením, přes mládí, dospívání, první pusu a vztahy, kterými si náš hlavní hrdina prošel. A že toho nebylo málo. Navíc umí všechno skvěle podat a nechybí dávka humoru i spousta detailů, které všechno dokreslují.

Drž mě pevně jsem vzala do ruky a během 45 minut už jsem byla na konci a neměla co číst. Doslova jsem hltala veškerý text a smála se i plakala společně s Drobkem.
Děj ubíhá neskutečnou rychlostí, což je u scénáře očekávatelné, a je psaný opravdu čtivě a tak, že se od něj neodtrhnete, dokud knížku nedočtete. A pak asi budete jen sedět a přemýšlet nad tím, proč toho nebylo víc. Nebo proč to nemá třeba jednou tolik stran. Nebo proč Drobka neznáte osobně a není vaším kamarádem.

Nezbývá mi nic, než knihu doporučit všem, kterým se líbil Will Grayson, Will Grayson. A pakliže jste Willa ještě nečetli, koukněte na mojí recenzi tady a knihu si určitě pořiďte.
Hodnotím 85% a vřele doporučuji!


Komentáře

Oblíbené příspěvky