Přečteno: Stálo to za to

Autor: Miroslava Varáčková
Překlad: Jan Hanzlík
Počet stran: 216
Rok vydání: 2018/ překlad 2018
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: Říká se, že když si někoho připoutáš, jsi za něj zodpovědný po zbytek života. Otázka zní, jestli to stojí za to.
Bašku a Lívii pojí pouto nejsilnější, pokrevní. Ale navzdory tomu, že jsou sestry, jako by neměly nic společného. Zatímco Lívii se ve všem daří, Baška zůstává na druhé koleji - ve škole, mezi kamarády, dokonce i doma. Zaslepeným rodičům ani sestře se zkrátka není možné zavděčit. Jedinou naději na štěstí vidí Baša v rodícím se vztahu s Jakubem, který však skrývá tajemství. Navíc, čím dál víc nesnesitelnější Lívii něco očividně tíží… Zvítězí pocit zodpovědnosti anebo sobeckost stáhne všechny na samotné dno?

Z mého pohledu...
Tak jsem ji dočetla. Právě teď. A vzalo mě to tolik, že vám jdu hned napsat recenzi.
Myslím si, že Miroslavu Varáčkovou už ode mě z blogu znáte a knihy Grafitové děvče, Drž mě, když padám a nebo třeba Hlavně to nikomu neříkej vám také něco říkají. Tentokrát se jako obvykle jedná o poměrně krátký příběh, který je ale opravdu silný.

Baška (to jméno mě popravdě nervuje celou knihu) je mladší sestra Livie. Livie je ta starší, ta zodpovědná, ta dokonalá. Vše se jí daří a je téměř bezchybná. Má ale i své stinné stránky...
Je téměř jedno, co Baška udělá - vždy to bude špatně a to především ze strany rodičů. Zkrátka to nemá jednoduché. Situaci jí pomáhá odlehčit Jakub, kterého potkává vlastně docela náhodou. I ten má ale svá tajemství, kterými Bašku zkrátka nechce zatěžovat.

Tohle zkrátka stálo za to. Jako obvykle byl celý příběh napsaný neskutečně čtivě a stránky utíkaly ani nevím jak. Postavy byly hezky vykresleny, i když bych osobně uvítala něco víc o Livii, která má sice jednu z hlavních rolí, ale moc se toho o ní nedozvíme. Vůbec by mi nevadila sem tam kapitola i z jejího pohledu, nebo alespoň nějaký doslov.

A ten konec? A na závěr ještě několik černých stránek? 
Dostalo mě to, nebudu lhát. Knihy od této autorky mě dostanou vždy, ale tahle za mě byla opravdu nejsilnější, ale bohužel i nejdrsnější.
Rozhodně ji ale mohu doporučit!


Hodnotím 85% a za zaslání mockrát děkuji nakladatelství #Booklab. Knížku pořídíte například tady.


Komentáře

  1. Knihy od Varáčkové mám hodně ráda. Zatím jsem četla všechny co u nás v česku vyšly, tedy kromě téhle. Díky za super recenzi, na knihu mě dost nalákala :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky