Přečteno: Drak spí

Autor: Michaela Klevisová
Počet stran: 336
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Motto
Anotace: "Některá tajemství je lepší zapomenout" V zapadlé jihočeské vesničce se před čtrnácti lety odehrálo něco, o čem Eliščina matka už nikdy nechtěla mluvit. Dospělá Eliška se teď vrací, aby dávné události pochopila. Po jejím příjezdu však zmizí mladá žena a další je zavražděna. Spojitost zločinu se starým nevyřešeným případem nakonec přivede na scénu Josefa Bergmana. A kriminalista během pátrání po vrahovi zjišťuje, že místní před ním tají temnou minulost i vlastní skříně plné kostlivců.

Z mého pohledu...
Michaela Klevisová je česká autorka detektivek. V současné době jí vyšlo deset knih (včetně té nejnovější). V sedmi z nich je hlavním vyšetřovatelem Josef Bergman.

Od autorky jsem zatím nic nečetla a i přesto, že Drak spí je sedmým dílem série, dala se v pohodě číst jako samostatný příběh a žádné souvislosti mi nechyběly.

Příběh se odehrává v jihočeské vesničce, kde žije jen pár obyvatel a každý se zná s každým. I my jako čtenáři  se postupně se všemi seznamujeme. O to větším šokem je fakt, že během poměrně krátké doby je jedna z dívek zavražděna. Vražda má navíc spojitost s nevyřešeným případem z minulosti , což přivede k místu činu Josefa Bergmana.

Začátek byl za mě opravdu hodně pomalý. Autorka nás postupně seznamuje s prostředím a postavami, téměř nic se ale neděje. Možná i proto jsem měla docela problém se začíst. Samotný vyšetřovatel se v knize objevuje až po několika desítkách stran a až v tu chvíli se příběh začíná alespoň trochu rozjíždět. Jestli mi ale něco přišlo zajímavé a originální, byl to právě malý kolektiv, ve kterém se příběh odehrává. Velkou roli totiž hrají různé pomluvy a drby, kterých se mezi obyvateli vesnice vyskytuje opravdu mnoho.

Obyvatel sice není moc, autorka se ale větší části z nich chtěla věnovat. Moc hezky vykreslila jejich charaktery a v různých situacích je poznáváme  blíž - jací jsou a jak reagují. Měla jsem ale občas problém s tím, že jsem si jednotlivé postavy pletla, nebo musela složitě hledat která je která. S tím mívám ale problém častěji, proto si myslím, že spoustě z vás to nebude dělat žádné obtíže.

Nechybí ani pohled do historie - v oblasti totiž probíhalo poválečné osidlování Němců, o kterém se v knize objeví nejedna zmínka.

Na knihu jsem se těšila, ale popravdě jsem docela rozpačitá. Příběh byl sice fajn, autorka dobře vymyslela zápletku a čtenáře napínala až do konce. Bohužel to všechno probíhalo opravdu hrozně pomalu. V příběhu nenajdete téměř žádnou akci, což je něco, co mi osobně vadilo a upřímně jsem se i přes zajímavý příběh dost nudila.

Jestli máte rádi detektivky a nevyžadujete v knize akci, tohle bude pro vás. Z recenzí jsem navíc pochytila, že přesně toto je autorčin styl psaní, takže jestli se vám od ní líbila nějaká další kniha, tohle určitě oceníte.

Za poskytnutí knihy k recenzi mockrát děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Detektivky moc nemusím a pomalé nic neříkající děje také ne, takže se knize s největší pravděpodobností vyhnu. :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky