Přečteno: Nervy

Autor: Raina Telgemeierová
Překlad: Michala Marková
Počet stran: 224
Rok vydání: 2019/překlad 2020
Nakladatelství: Paseka
Odkaz na ČBDB
Anotace: Jídlo nás všechny spojuje, ale co když má člověk z jídla strach a bojí se, že mu některé potraviny nedělají dobře? Právě tím si puberťačka Raina prochází, spolužáci si přitom libují v nechutnostech a největší událostí je, když ve škole řádí střevní chřipka. Rainu ale její žaludeční potíže neopouští, do toho má spoustu starostí s dospíváním, školními povinnostmi a s kamarády. Co se to děje?

Z mého pohledu...
Od této autorky jsem poměrně dlouho nic nečetla. Když ale vyšel její nový komiks, bylo jasné, že po něm brzy sáhnu. Nakonec mi ho Ježíšek donesl pod stromeček a já ho ještě ten večer přečetla. 

Hlavní hrdinka této knihy má problémy s jídlem - bojí se, co se stane, když jí nějaké potraviny neudělají dobře. Její spolužáci jsou ale ve věku, kdy si jednak libují v nechutnostech a jednak dost dobře nechápou, že to někomu může vadit. Navíc nechápou její vyhýbavé chování a myslí si, že je zkrátka divná.

Kromě potíží s jídlem má Raina také spoustu starostí - se školou, kamarády a jen trochou vlastního prostoru doma.

Autorka se v komiksu zaměřuje na nadmíru stresu. Raina řeší, jak se se vším kolem sebe vyrovnat a co by vlastně měla dělat. Zároveň poukazuje na to, že je v pořádku mít nějaké trápení, případně docházet na terapii. To vše formou komiksu, který děti bude nejen bavit, ale něco jim předá.

Za mě to je fajn komiks, který stojí za přečtení. Je určen čtenářům od devíti let, líbit se ale bude i starším a věřím, že každému čtenáři alespoň něco málo předá.

Komentáře

  1. Styl kresby je mi povědomý, uričtě jsem nějaký komiks od autorky četla :D (jen si vzpomenou co...) Knížka vypadá moc hezky, přijemná oddychovka. Doma bych ji asi mít nemusela, ale v knihovně bych si ji určitě půjčila :D

    OdpovědětVymazat
  2. To nevypadá vůbec špatně. :) Tohle komiksové řešení závažnějších témat pochopitelnou formou, mi přijde jako skvělý nápad. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za suprovou recenzi této knihy. Já tedy doufala, že se bude jednat o nějakou knihu na nervy, protože já s tím mám docela dost veliký problém a trochu s nervy bojuji... Nicméně si myslím, že žádný problém není neřešitelný a tak jsem vyzkoušela jedno alter řešení jménem CBD kapsle a to mi ten můj problém docela dost vyřešilo :-) Také to zkus.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky