Přečteno: Manželka mezi námi

Autor: Greer Hendricks, Sarah Pekkanen
Překlad: Kristýna Kučerová
Počet stran: 368
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: Motto
Anotace: Která je ta druhá? Psychologický thriller o manželství, zradě a nebezpečných pravdách.
Ponořte se do příběhu Vanessy Thompsonové… Budete si myslet, že čtete o žárlivé ženě, která je posedlá snoubenkou svého bývalého muže. Bude vám připadat příšerná a pochopíte, proč ji manžel opustil a našel si náhradu. Budete si jistí, že znáte všechny jejich pohnutky i detaily tohoto milostného trojúhelníku. Jenže ať už si myslíte cokoli, mýlíte se. Dokážete číst mezi řádky a odhalit pravdu dřív, než obrátíte na poslední stránku? 

Z mého pohledu...
Když jsem si na konci dubna psala o knížky na recenzi na květen, o Manželce mezi námi jsem hodně přmýšelela. Nakonec jsem ale měla knížek poměrně dost a tak jsem usoudila, že si jí pořídím až vyjde a dostanu se k ní někdy během prázdnin, až na to bude čas. A potom přišla Ola s nabídkou reading copies. A ono mít knížku doma ještě před vydáním a navíc s nápisem "Reading copy, neprodejné".... já nevím jak to mají ostatní blogeři, ale pro mě jsou RC něčím vzácné (A to natolik, že mají vlastní poličku), takže jsem nemohla odmítnout. 

Ale abych se taky dostala ke knize.
Jak už jste možná zjistili, anotace vám neřekne nic. Vlastně začínáte knihu s tím, že Vanessa je možná žárlivá ex manželka, ale možná taky ne. Je posedlá svým bývalým mužem a nebo taky není. Je strašná, nesnesitelná a nudná. A nebo to je jinak?
Jak je to tak hezky řečeno v anotaci "Jenže ať už si myslíte cokoli, mýlíte se". A tak to v podstatě je. Můžete mít tisíce teorií a myslet si, že znáte pravdu. Neznáte. Autorky si s námi vlastně hrají. Nechávají nás hádat, přemýšlet a snažit se to celé vyřešit. A pak se nám na konci vysmějí. A to neberte nijak špatně, nicméně ony moc dobře ví, jak moc se čtenář snaží. A taky ví, že neuspěje.

Pojďme to ale trochu rozvinout. Vanessa a Richard vypadali jako skvělý pár - spousta lásky, štěstí, drobné radosti i velké luxusní večeře, vybraná společnost a kvalitní víno. Nicméně co se nestane - Richard si najde novou ženu, která je především mladší, než Vanessa. Aniž by se mi něco takového stalo, dokážu se do Vanessy vcítit, protože tohle muselo být strašné. Nebo to tak nebylo? Jedno je ale jisté - Vanessa se chce pomstít, protože tohle se nedělá. 

Pomalu se dostávám k tomu, co mi na knize trochu vadilo. Zhruba do poloviny to byl v uvozovkách obyčejný příběh. Vanessa se snaží pomstít svému ex manželovi a nic nenasvědčuje tomu, že by něco mělo být jinak. A s tím jsem měla trochu problém. Samozřejmě mi z anotace bylo jasné, že to tak není, ale měla jsem problém se zezačátku začíst a později se k příběhu vrátit. 

Od druhé poloviny jsem se ale nestíhala divit. Všechno se začínalo měnit, události nabraly spád a odkrývala se pravda. Pomalu, nenápadně a především tak, abychom neuhodli, jak to skončí. Když už jsem si myslela, že jsem něco přečetla mezi řádky, vzápětí jsem zjistila, že jsem nepřečetla vlastně vůbec nic a jsem detektiv na nic. Až někdy budete něco řešit, mně radši nepište...
A ten konec?! 

Závěrem mohu knížku pochválit. První polovina byla sice slabší a občas i zdlouhavá, ale druhá to hezky vyvážila a tak mohu knize dát 75%. Za přečtení to stojí, to určitě, jen do toho jděte s tím, že vás kniha možná hned nechytne. 

Za poskytnutí Reading copy mockrát děkuji Albatrosmedia a vy si knížku můžete objednat tady.


Komentáře

Oblíbené příspěvky