Přečteno: Ohnivá krev

MŮŽE OBSAHOVAT SPOILER K PRVNÍMU DÍLU - LEDOVÁ KREV
Autor: Elly Blakeová
Překlad: Tereza Frantová
Počet stran: 368
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Ruby porazila krutého Krále ledu a roztavila ledový trůn, ale krvelačný Minax, který v něm byl uvězněn, uprchl a nyní pustoší celé království a usiluje o život všech, na nichž Ruby záleží. A zdá se, že ho nemůže nikdo a nic zastavit. Jediná naděje na jeho zničení leží v daleké zemi na jihu, kde vládne magie ohně. A tak se tam Ruby vydá, nejen aby přišla na způsob, jak odstranit tuto hrozbu, ale hlavně aby přišla na podstatu své moci.

Z mého pohledu...
U druhého dílu Ledové krve jsem si tak trochu zavzpomínala na loňský Svět knihy. Tehdy jsem zahájila spolupráci s CooBoo, za kterou jsem stále opravdu vděčná, a mojí první knihou od tohoto nakladatelství a zároveň Reading copy na recenzi byla právě Ledová krev. 

Už v prvním díle měla autorka dobře našlápnuto a když se mi Ohnivá krev konečně dostala do rukou, těšila jsem se, co se bude dít dále. A rovnou vám mohu říct, že se toho dělo ještě více než v prvním díle a pořádná dávka akce tedy rozhodně nechyběla.

Hlavní hrdinka Ruby se tentokrát vydává do Ohnivého království (nebo taky daleké země na jihu, jak je to tak hezky řečeno v anotaci). Její základní cíle jsou odstranit hrozbu Minaxe a naučit se řádně ovládat svou moc. Není žádným překvapením, že někdo ledový jen těžko dokáže naučit ohnivou správně používat její moc a tak ji čeká dlouhá cesta, než bude skutečně umět plně ovládat svůj dar. Co se Minaxe týče, vlastně jde jen o zničení dalšího trůnu. Je ale zjevné a předpokladatelné, že to nebude tak jednoduché.

Musím říct, že mě knížka opravdu mile překvapila. Příběh je plný akce a zároveň tak poutavý, že vám nedovolí knihu na nějakou delší dobu odložit. Já ji četla cestou do školy a ze školy a jen během těchto dvou cest se mi podařilo přečíst více než polovinu. Co bych v této knize úplně mít nemusela je milostný trojúhelník mezi Ruby, ledovým a ohnivým. Kdo asi tak vyhraje? Nicméně milostná linka je až vedlejší a nerozvíjí se tolik, jako hlavní děj. 

Občas bývám po druhých dílech trochu rozpačitá, zda v sérii pokračovat a někdy se stane, že po druhém díle sérii ukončím a dále nečtu. To se mi bohužel stalo třeba u Griši, která nebyla vyloženě zlá, ale s odstupem času vidím, že vlastně třetí díl nějak zvlášť číst nechci. Tady to ale bylo přesně naopak a já se opravdu těším, až vyjde další díl. 

Vy mi určitě do komentářů nezapomeňte napsat, zda už jste knihu četli, nebo se na ní teprve chystáte? A nebo vás tato série minula?

Za zaslání mockrát děkuji nakladatelství CooBoo a vy si knížku můžete pořídit třeba tady a nebo na Světě knihy, který se koná od zítřka do soboty v Praze na Výstavišti. 


Komentáře

Oblíbené příspěvky