Přečteno: Víš, že tě potřebuju?

MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY K PŘEDCHOZÍMU DÍLU - VÍŠ, ŽE TĚ MILUJU?
Autor: Estelle Maskame
Překlad: Pavla Kubešová
Počet stran: 320
Rok vydání: 2015/ překlad 2018
Nakladatelství: Fragment
Odkaz na ČBDB
Anotace: Eden už svého nevlastního bratra Tylera neviděla skoro rok. Ačkoliv svůj tajný vztah kvůli okolí ukončili, nemůže na něj zapomenout. Když pak nečekaně dostane od Tylera pozvání, aby s ním strávila léto v New Yorku, je nadšená. Jenže za tu dobu se leccos změnilo. Ona je momentálně šťastná po boku svého přítele Deana a doufá, že i Tyler se posunul dál. Jak dopadne jejich setkání ve sluncem rozpáleném New Yorku - městě, které nikdy nespí? Odolají pokušení, nebo dají svým citům volný průběh? Bude jejich láska dost silná na to, aby ustála zkoušku, která nebude jednoduchá? DIMILY je zkratka tvořená z prvních písmen názvu prvního dílu trilogie Did I Mention I Love You? Autorka Estelle Maskame má obrovskou fanouškovskou základnu a její série se ve světě stala fenoménem. Ve Velké Británii se DIMILY trilogie zařadila do žebříčku pěti nejlepších young adult knih všech dob.

Z mého pohledu...
Po prvním díle jsem byla docela v rozpacích. Postavy mě nebavily, spíš jsem měla chuť je proplesknout, aby se probraly. Jediné, co mě nakonec přesvědčilo knihu ohodnotit 65% byl nápad (i když nebyl zrovna dobře zpracovaný) a autorčin styl psaní, protože knížka se četla opravdu sama. 
Když pak vyšel druhý a následně i třetí díl, nějak moc mě to nelákalo a spíš to vypadalo, že si je někdy možná půjčím v knihovně (i když s mým počtem nepřečených knih to asi taky moc nehrozilo). Každopádně autorka letos nakonec dorazí na Humbook místo Leigh Bardugo a i když ještě nevím, zda stihnu besedu, rozhodla jsem se knížky dočíst a udělat si názor na celou trilogii. 

Abych vás trochu uvedla do děje - Eden právě dokončila poslední rok na střední, chystá se na vysokou a má přítele Deana, se kterým se zdají být šťastní. Naopak Tyler je v NY, nikoho nemá a věnuje se programu, který by mu měl pomoct dát se dohromady.

Všechno se zdá být v pohodě, dokud Tyler nepozve Eden na šest týdnů do NY. Eden samozřejmě váhá, ale je přesvědčená, že zakázaný vztah s Tylerem se dávno přenesla a je šťastná s Deanem, takže se rozhodne pozvání přijmout a vyrazit. 
Nicméně jedna z prvních otázek, které Tylerovi položí se týká právě jejich vztahu. Potřebuje vědět, zda na ni zapomněl a jestli už je po všem. A v tu chvíli si říkáte "No jasně, on jí vůbec nezajímá a je si naprosto jistá svým vztahem, proto se ho na to ptá"... (slyšíte tu ironii?)

Pojďme brát v potaz to, že autorka nepříjde s ničím novým a bude se jednat "pouze" o jednoduché romantické čtení.Potom je to v pořádku. I tak mi ale pár věcí vadilo. 
Nejdřív bych se ale pustila do kladů této knihy. Obdobně jako u předchozího dílu, autorka píše ohromně čtivě a celý příběh je (i přes svou jednoduchost a místy naivitu) silně návykový. Co se postav týče, prošly vývojem. Eden by se sice občas měla probrat, ale zdaleka už to není tak často, jako v přechozím díle, kdy jste měli chuť jí vrazit. To samé se dá říct o Tylerovi. Stále má problémy, i když je řeší. Navíc občas dělá pěkné blbosti (konkretizovala bych, ale nechci spilerovat). Oba dva jsou ale o něco dospělejší, což je dobře.
Taky ubylo alkoholu, sexu a drog, takže palec nahoru i za tohle.

I tak si ale myslím, že Eden absolutně netuší co chce a Tyler zdaleka nemá věci tak pod kontrolou, jak si myslel. A to je ono. Je zřejmé, že jejich vztah je komplikovaný už jen díky faktu, že jsou nevlastní sourozenci. To ale neznamená, že všechno musí fungovat podle vzorce - "chci s ním být, pak zas nechci, teď nevím jestli chci, teď to neví on" (ilustrační příklad) a tak dále.

Abych uzavřela tuhle neplánovaně dlouhou recenzi - bylo to lepší než první díl, ale stále to má své mouchy. Hodnotím 75% (tedy o 10% víc, než první díl) a budu doufat, že ve třetím díle se konečně stane něco, co mě přesvědčí, že tahle série je tak skvělá, jak všichni říkají.

A jaký je váš názor?

Komentáře

  1. Tak to jsem zvědavá co na ten třetí díl řekneš, mě se nejvíc líbil první díl, druhý ještě šel, ale ten třetí mě malinko zklamal. Ale i tak každopádně jsem ráda, že jsem si sérii přečetla a ráda uvidím autorku na Humbooku :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky