Přečteno: Les

Autor: Chelsea Bobulski
Překlad: Nika Exnerová
Počet stran: 288
Rok vydání: 2017/ překlad 2019
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Winter je normální středoškolačka. Tedy aspoň na první pohled. Její táta je strážcem tajemného lesa, do nějž ústí časové portály. Jednou se však táta ztratí při noční obchůzce a ona musí převzít jeho povinnosti: hlídkovat u portálů a pomáhat cestujícím, kteří z nich omylem vyjdou, aby našli správnou cestu zpět.

Winter si nemůže pomoct – má pocit, že o tátově zmizení jí něco zatajili. Krátce nato se v lese setká s mladíkem Henrym, který ví víc, než by obyčejný cestovatel z jiné doby měl vědět. Tvrdí, že by mohli spolupracovat, aby našli i jeho ztracené rodiče a aby zjistili pravdu o jejím otci. Les je otrávený a mění se ve zlé místo. Může Winter Henrymu důvěřovat? Dokážou spolu odhalit pravdu včas?


Z mého pohledu...
Temná Young Adult fantasy, na kterou jsem se opravdu těšila. Bohužel zklamala. Když jsem po knize poprvé sáhla, téměř hned jsem se začetla a autorka mě vtáhla do děje. Během několika desítek stran jsem ale měla problém udržet pozornost a hlavní hrdinka mě štvala a rozptylovala tak, že jsem knihu dvakrát odložila a šla číst něco jiného. Přitom to je taková škoda.

Tenhle příběh má obrovský potenciál. Téma portálů, cestování časem a temného lesa  je něco, co mě zaujalo během prvního čtení anotace. Autorka to ale bohužel naprosto zazdila. Les a vůbec časové portály zde fungují spíše v pozadí a pouze dokreslují příběh.
Do toho tu máme hlavní hrdinku Winter, která je naprosto dokonalá. A tím dokonalá myslím fakt, že autorka se podle všeho snažila, aby si Winter zkrátka všichni zamilovali a tak pro ní nic není problém, všechno ví a zná, nenašla jsem téměř nic co by neuměla a většinu situací řeší s naprostým klidem. Vedlejší postava Henry je na tom bohužel dost podobně. 
Všichni víme, jak je to s hrdiny v YA knihách (někdy jsou zkrátka dost nereální), ale tady to je zbytečně posunuté na úplně jinou úroveň a autorka si tím hodně uškodila a knize ublížila.

Abych ale pořád jen nenadávala, jsou tu i části, které se povedly. Například fakt, že se v knize stále něco děje, Chelsea Bobulski se skvěle vyvarovala dlouhých a zbytečných popisů a námět byl opravdu skvělý. I svět je docela dobře vystavěný, jen je opravdu škoda, že se mu nevěnovala více a samotný Les používá jen jako kulisu.

Knihu bych doporučila čtenářům, kteří moc fantasy nečetli a zároveň nemají moc velká očekávání. Věřím, že své fanoušky si příběh určitě najde, ale já mezi ně bohužel nepatřím.

Hodnotím 65% a za poskytnutí knihy k recenzi mockrát děkuji Albatrosmedia!

Komentáře

Oblíbené příspěvky