Přečteno: Zmizení Sáry Lindertové

Autor: Kateřina Šardická
Počet stran: 412
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Jednoho podzimního večera vešla bezproblémová studentka Sára Lindertová do metra a víckrát ji nikdo neviděl. Hlavní vyšetřovatel Richard Ehler spojuje Sářino zmizení se starým případem, který mu ani po letech nedává spát.

Po dívce pátrá i její sestra Klaudie se Sářiným přítelem Oliverem. Oni i policie vědí, že nezmizela dobrovolně, a brzy zjišťují, že není jediná, po kom se slehla zem. V metru totiž začíná mizet stále víc lidí. Klaudie je přesvědčená, že hluboko pod městem žije něco, co se nedá vysvětlit ani popsat. Neviditelné zlo, které lační po další oběti. A tou má být ona...


Autorka
Kateřina Šardická se narodila v roce 1991 a v současnosti žije a tvoří v Brně. Vystudovala teorie a dějiny filmu na Masarykově univerzitě, kde se navzdory nedostatku času tvrdohlavě pokouší projít i doktorským studiem. V minulosti pracovala jako příležitostná editorka, má za sebou tvorbu několika menších scénářů a nyní naplno a bez pudu sebezáchovy pracuje jako televizní dramaturg. Psaní se věnuje od svých patnácti let, Zmizení Sáry Lindertové je její první publikovaný román. Má slabost pro filmy na 35 mm páse, vyprávění všeho druhu a hnidopišské opravy cizích textů (nikdy ne vlastních).
- zdroj Albatrosmedia
Za sebe bych ještě dodala, že autorka vyhrála první místo v literární soutěži Hvězda inkoustu, kterou každoročně pořádá nakladatelství Fragment. 

Z mého pohledu...
O Zmizení Sáry Lindertové jsem se poprvé dozvěděla na blogerské merendě od Albatrosmedia.  Zpětně jsem moc ráda, že jsem knihu dostala jako reading copy a mohla si ji přečíst v předstihu, i když recenze vychází ve chvíli, kdy už je knížka dostupná i v knihkupectvích.

Hned na první pohled vás zaujme obálka, která je zkrátka skvělá a nemám jí co vytknout a skvěle vystihuje atmosféru celého příběhu.
K tomu tu máme výborně napsanou anotaci, která vás donutí se do knihy pustit hned, jak ji vezmete do ruky. Zkrátka skvělá právě už od začátku.

Sáru Lindertovou - naprosto bezproblémovou studentku by nikdy nenapadlo, že bude další, kdo záhadně zmizí v metru. A už vůbec by nečekala, že tím spustí lavinu dalších podivných zmizení. Její sestra Klaudie, ačkoliv si moc nerozumí a z večera, kdy Sára zmizela si skoro nic nepamatuje, se ji vydává společně s Oliverem (přítel Sáry) hledat. Brzy ale zjišťují, že nic není tak, jak se zdá a hluboko pod městem se skrývá něco, co se dá jen těžko pochopit. Zlo, které jen čeká na svou další oběť - a tou má být Klaudie.

Nikdy bych neřekla, že budu takhle nadšená z něčí prvotiny. Autorka vás už od prvních stran vtáhne do děje a nenechá vás knihu odložit na jedinou minutu. V napětí vás mimo jiné drží záhadná, místy až hodně nepříjemná atmosféra a řeknu vám jedno - nečtěte tohle v metru, jinak se budete každé dvě minuty otáčet a kontrolovat, že je vše jak má být. Stejně tak knížku nečtěte v noci (a už vůbec ne pakliže se bojíte i vlastního stínu, jako já).

Je až děsivé, jak reálné postavy autorka vymyslela. Se všemi jsem dokázala soucítit, každá si mě něčím získala. Klidně bych ale věřila tomu, že Klaudie někde opravdu žije, stejně jako všichni ostatní a není jen vymyšlenou literární postavou.

Když jsem knížku vzala do ruky, vůbec jsem nečekala, že dostanu něco takhle skvělého. Autorka přišla s originálním nápadem, který navíc skvěle zpracovala a čtenáře dokonale vtáhla do děje. Za mě by knížka možná snesla o pár desítek stran víc - místy byl příběh trochu uspěchaný a některé části by se určitě daly ještě rozepsat.
Příběh si mě získal především svými postavami a naprosto skvělou atmosférou a opět jsem byla přesvědčena o tom, že bych měla dávat šanci i českým autorům, protože někteří jsou opravdu skvělí!

Za poskytnutí recenzního výtisku bych chtěla mockrát poděkovat Albatrosmedia!
Pakliže jste knihu ještě nečetli, určitě si ji objednejte tady a nebo si ji zapište na seznam knih, která budete pořizovat na Světu knihy.

Komentáře

  1. Tahle knížka mě vážně zaujala a přemýšlím o tom, že si ji na Světě knihy pořídím :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Prodáno! :D
    Váhala jsem, jestli si knihu pořídím, ale nakonec asi jo! A rovnou si ji nechám na SK podepsat! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mám obrovskou radost! Určitě si ji kup :) A na SK se třeba potkáme...
      N.

      Vymazat
  3. Tahle kniha mě velmi zaujala. Už od té doby, co jsem viděla, že někteří blogeři mají recenzní výtisky a velmi knihu chválili, říkala jsem si, tu musím mít! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě zaujala. Já popravdě ani netušila že má vyjít, než jsem dostala reading copy.. :D
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky