Přečteno: Zrcadlo, zrcadlo

Autor: Cara Delevigne
Překlad: Renata Heitelová
Počet stran: 352
Rok vydání: 2017/ překlad 2019
Nakladatelství: Yoli
Odkaz na ČBDB
Anotace: Šestnáctiletí kamarádi Zrzi, Leo, Rose a Naomi tak docela mezi své vrstevníky nezapadají. Stále ještě nepřišli na to, kým chtějí být. Jejich život není dokonalý, ale spojuje je muzika a jejich kapela Zrcadlo, zrcadlo… Až do chvíle, kdy Naomi zmizí a po pár týdnech pátrání je vytažena z řeky v bezvědomí. Naomi v kómatu bojuje o život. Policie tvrdí, že to byl pokus o sebevraždu, její přátelé o tom však silně pochybují. Probere se Naomi někdy? Co její stav zavinilo? A jak je možné, že si Zrzi, samozvaná ochránkyně skupiny, nevšimla varovných signálů? Každý se se složitou situací vyrovnává po svém. Zatímco Rose se opíjí na večírcích a Lea obestírají temné nálady, Zrzi se rozhodne zjistit pravdu. Svět se jim rozpadá a odhaluje jejich nejtemnější tajemství. Nic už nikdy nebude jako dřív, protože když se zrcadlo rozbije, nejde ho nikdy úplně spravit.

Z mého pohledu...
Kolem této knihy se strhla lavina kladných recenzí a když vyšla, četl ji snad každý. Já si ji pořídila, ale měla jsem tu hromadu dalších knih a tak putovala rovnou do poličky s nepřečtenými knihami a tam nějakou dobu ležela. Když jsem se k ní konečně dostala, přečetla jsem ji celou naráz a byla jsem nadšená!

Kniha vypráví příběh několika kamarádů, kteří mezi své vrstevníky tak úplně nezapadají. Mají ale něco, co je spojuje a všechny drží nad vodou. Jejich kapelu Zrcadlo, zrcadlo
Vše se ale změní ve chvíli, kdy zmizí Naomi. Po několika týdnech je nalezena v řece a následně leží v kómatu v nemocnici a bojuje o život. Policie tvrdí, že to byl pokus o sebevraždu. Její přátelé ale moc dobře ví, že tohle se jí moc nepodobá a pravděpodobně se stalo něco horšího.

Každý z nich se s tím vyrovnává po svém, někdo si to vyčítá, další se opíjí na večírcích případně podléhají špatným náladám. Zrzi se ale rozhodne zjistit pravdu.

Autorka skvěle popsala postavy. Každá z nich má nějaké problémy, které jsou sice až na vedlejší linii (protože hlavní je zde zjistit, co se stalo Naomi), ale i tak hrají důležitou roli. Je zde ale skvěle vidět, že autorka přemýšlela i nad ostatními postavami a celý svět se nezastavil jen proto, že se Naomi něco stalo. Obzvlášť jsem si oblíbila Zrzi, která na mě působila asi nejvýrazněji.

Kromě zmizení Naomi se v knize řeší hned několik dalších problémů - alkohol, drogy, hledání sama sebe, náročnost dospívání, problémy v rodině a další. Je to kniha, která pojímá obrovské množství situací a problémů, kterými si dospívající mohou procházet. 

Kniha vám toho zkrátka dá mnohem víc, než byste čekali. Navíc je opravdu čtivě napsaná a věřím, že celé rozuzlení vás překvapí.

Hodnotím 85 % a mohu doporučit!

Komentáře

  1. Knížka napsaná tou modelkou? A s takovým vysokým hodnocením? To mě zaujalo, jestli někdy otevřou knihovny, mohla bych se po ní podívat, neboť si nejsem jistá, jestli si ji chci koupit a mít doma, kdyby se mi nelíbila...nechci riskovat, že pak budud řešit, co s ní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To, že je autorka nějaká známá osobnost jsem zjistila vlastně docela náhodou. Upřímně ji ale vůbec neznám, takže jsem ji zkrátka brala jako autorku jako každou jinou. :) Doufejme, že knihovny se otevřou v rozumně blízké době!
      Díky za komentář! :)
      N.

      Vymazat
  2. V době, kdy kniha vyšla mě trochu odradil ten veliký rozruch kolem... Mám ji ale do budoucna v plánu. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky