Přečteno: Matla

Autor: Roman Staša
Počet stran: 280
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Bizbooks
Anotace: Hokejka, kuchař, trenér, běžec, cestovatel a bůhvíco ještě. Těch nálepek už jsem měl hodně. Chcete vědět, jak jsem k nim přišel? O tom vám teď povím všechno. Tohle totiž není obyčejná kuchařka, ale taky celej můj životní příběh. Ke každýmu období, o kterým budu vyprávět, přidám několik receptů a poradím, jak při vaření zvládnout pár průšvihů, protože v tom jsem se celkem osvědčil. Tak se do toho pojďte zakousnout – čekají na vás všechny chutě života.

Roman Staša je kondiční trenér a bývalý juniorský hokejista, který se stal známým jako soutěžící ve 4. řadě televizního soutěžního pořadu MasterChef Česko na TV Nova, kde se umístil na prvním místě.

Z mého pohledu...
Pokud jste sledovali kuchařskou soutěž MasterChef Česko, pravděpodobně vám neuniklo, že čtvrtou řadu vyhrál Roman Staša. Letos se z něj navíc stal autor kuchařky, která navíc obsahuje i pasáže, kde formou rozhovoru (zpracoval Jan Witek) mluví o různých etapách svého života. 

Podle knihy tedy můžete vařit a zároveň si v ní přečíst něco o autorovi. U každého receptu najdete krátký odstavec o tom, jak se k němu autor dostal případně jaký pro něj má význam. Následuje klasický seznam surovin a postup. Co mi trochu chybělo byl počet porcí, který u receptů není uvedený a člověk tak musí odhadovat, kolik toho zhruba bude. Já bohužel nemám moc dobrý odhad a tak to pro mě byla trochu komplikace.

Co bych naopak vyzdvihla je jednoduchost receptů, které jsou ale i přesto zajímavé. Každý z nich je popsaný na jedné stránce, nevyužívají tedy žádných složitých postupů. Zároveň to nejsou recepty, které by byly třeba nějak dlouze vysvětlovat a kde by i obyčejný člověk netušil, co má vlastně dělat. Zkrátka je to kuchařka, se kterou by měl zvládnout vařit každý. 

Na první pohled mě zaujal také obsah, který bych začala dávat povinně do všech kuchařek. Jedná se totiž o obsah, kde jsou u názvů i malé obrázky a vy tak hned vidíte, co zhruba budete vařit, případně co daný název vůbec znamená. 

Kuchařku jsem pro vás samozřejmě i vyzkoušela, abych zjistila, jak se mi s ní vaří. A byla jsem spokojená, uvařit jsem zvládla a troufnu si říct, že se mi chilli con carne povedlo. Jediné, co mi v receptu scházelo byl, jak jsem již psala výše, počet porcí.

Za zaslání knihy k recenzi děkuji Albatros Media!




Komentáře

  1. Několik dílů téhle řady MasterChefa jsem viděla, a upřímně musím říct, že mi právě její vítěz nebyl příliš sympatický... to je ale věc osobníh preferencí... Co se týče této kuchařky, věřím, že v ní je nejedn zajímavý recept. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Obsah knížky vypadá jako rozohdně velké plus, tu bichli jsem několikrát viděla v knihkupectív a listovala jí, ale ke koupi jsem se neodhodlala. Roman si působil jako sympaťák, ale obcně já moc podle kuchařek nevařím, takže nevím, jestli bych ji využila.

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám Romana Stašu rád jako člověka, ale ta kuchařka mi nějak nesedla. Přišlo mi, že on sám v tom měl prsty jen minimálně a je to hlavně marketingový produkt, do kterého ho natlačila Nova. Osobně jsem podle ní ještě nevařil a těžko říct, jestli vůbec někdy budu. :) Radši vezmu doma respirátor a dojdu si na Romanovo jídlo osobně. Na to se hodně těším, až se někde usadí natrvalo. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky