Přečteno: Světla nad močálem

Autor: Lucie Ortega
Počet stran: 324
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Lena ukončila svůj život v močálu naprosto dobrovolně. Důvodů, proč už nechtěla zůstat mezi lidmi, měla víc než dost. Teď je z ní navka, budoucí bludička. Aby se jí stala, musí získat všechny potřebné dovednosti, a především vykonat klíčové – nalákat do močálu lidskou duši.

Lhůta sedmi let, kterou na splnění úkolů má, se však po setkání s nepřátelskou strigou změní na pouhých sedm dnů. Lena mezi bludičkami získala novou, milující rodinu a je ochotná udělat všechno pro to, aby mezi nimi mohla žít dál. Dokáže však ochránit močál před útoky nebezpečné strigy? Zvládne přivést duši člověka a dokončit svůj přerod v bludičku, nebo ji čeká věčné zatracení?

Z mého pohledu...
Na Světla nad močálem jsem se těšila hlavně ze dvou důvodů. Zaprvé proto, že autorka s rukopisem vyhrála 4. ročník soutěže Hvězda inkoustu pořádané nakladatelstvím Fragment. V této soutěži vyhrála například i Kateřina Šardická s knihou Zmizení Sáry Lindertové, kterou, jak asi víte, doporučuju kde můžu. Zadruhé proto, že příběh se odehrává ve světě bludiček, což je něco naprosto nového, tajemného a těšila jsem se, jak tuto tématiku autorka pojme a celý svět popíše. 

A musím říct, že svět se autorce povedl na jedničku! Moc mě bavil popis prostředí močálu i to, jak vystavěla to, že se bludičky vyvíjí. Tedy nejprve jsou navkami, které musí získat určité schopnosti a splnit úkol, aby se vůbec mohly stát bludičkami. 

Hlavní hrdinka Lena se stává navkou a má lhůtu sedm let na to, splnit svůj úkol. Postupem událostí se ale stane, že sedm let je zkráceno na pouhých sedm dnů. Zvládne svůj úkol splnit za tak krátkou dobu?

První dvě třetiny knihy byly naprosto parádní! Skvělá myšlenka, neobvyklý svět a zajímavý děj, který mě bavil. Užívala jsem si objevování všeho, co se v knize děje a společně s hlavní hrdinkou jsem zjišťovala, jak všechny věci a skutečnosti okolo bludiček fungují. Zároveň se mi líbilo, že na začátku každé kapitoly Lena popisuje svůj předbludičkovský život a čtenář tak postupně zjišťuje, co se vlastně stalo.

Poslední třetina mi ale co se týká děje přišla slabší. Začal pro mě být docela zamotaný a místy skoro až překombinovaný, což je škoda, protože kniha měla opravdu skvěle našlápnuto.

I tak si ale myslím, že Světla nad močálem stojí za přečtení, už jen díky parádnímu a novému světu. Zároveň vás určitě bude bavit tématika bludiček. Pakliže od poslední třetiny nebudete mít tako vysoká očekávání a budete počítat s tím, že je slabší. věřím, že celkově s knihou nebudete zklamaní.

Hodnotím 75 % a za zaslání knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Údajně je v knize zajímavé zpracované téma slovanské mytologii, což mě hodně láká. :) Navíc mi i téma bludiček přijde hodně zajímavé.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky