Přečteno: Buď, anebo

Autor: Kara McDowellová
Překlad: Michaela Burock
Počet stran: 320
Rok vydání: 2020/překlad 2021
Nakladatelství: Yoli
Odkaz na ČBDB
Anotace: Paige trpí rozhodovací paralýzou. I ta nejmenší rozhodnutí pro ni představují ohromný problém. Právě teď se má rozhodnout, zda stráví vánoční prázdniny v horské chatě s chlapcem, do kterého je už roky zamilovaná, anebo odjede s mámou do New Yorku – města, které touží navštívit celý život. Když to vypadá, že se Paige pod tlakem zhroutí, její život se rozdvojí do dvou paralelních vesmírů... V jednom odjede do New Yorku, kde ji okouzlí nejen město, ale také její nečekaný průvodce, a v druhém odjede do hor, kde konečně dostane možnost sblížit se svou platonickou láskou. Jenže pak do všeho zasáhne Paigeina úzkost a Paige si musí jednou pro vždy uvědomit, že jediná správná volba neexistuje a že člověk nemusí být vždy „dokonalý“, aby si zasloužil lásku...


Z mého pohledu...
Hlavní hrdinka Paige má velký problém se rozhodovat a každé (ač jen drobné) rozhodnutí je pro ni překážkou. Na začátku knihy stojí pod poměrně velkým a důležitým rozhodnutím - strávit vánoční prázdniny s Fitzem, do kterého je zamilovaná a nebo odjet s mámou do New Yorku, kam se chce podívat snad celý život? 
Když už to vypadá, že se nebude schopná rozhodnout a pod tlakem se spíš zhroutí, její život se rozdělí na dva paralelní světy - v jednom odjede s Fitzem a ve druhém se vydává poznávat New York s mámou. 

Abych pravdu řekla, než jsem se do knížky pustila, nečetla jsem anotaci, takže jsem neměla tušení o tom, že se svět Paige rozdělí na dva. O to víc jsem pak byla překvapená, jak dobře to celé fungovalo. Autorka čtenáři vlastně ukáže dva různé příběhy, které se střídají po kapitole a každý se odehrává jinde. Tyto dva příběhy se ale vzájemně vůbec nepletou a zároveň nejsou natolik odlišné, abyste měli pocit, že nepatří do jedné knihy nebo že je zvláštní vyprávět dva alternativní děje. 

Bylo sice trochu zvláštní číst knihu odehrávající se o Vánocích (pozn. četla jsem ji v srpnu), ale ve výsledku mi to ani nějak zvlášť nevadilo. Jestli se na ni ale chystáte, možná si ji přece jenom schovejte na předvánoční období. Věřím, že její atmosféru si tak užijete víc.

Oceňuji, že autorka se rozhodla mluvit o závažnější tématice - rozhodovací paralýze. Osobně jsem vůbec netušila, že něco takového existuje a ráda jsem se dozvěděla něco nového. Není to sice nejvýraznější téma knihy, rozhodně v ní ale má své místo.

Hlavní je zde samozřejmě romantická dějová linie. Není to ale vždy jen zbytečně přeslazené a za každou cenu zamilované. Vztahy hrdinů se vyvíjí, přichází zvraty (i když poměrně předvídatelné) a občas je to mezi nimi trochu jako na horské dráze. Nemůžu si ale na nic stěžovat, protože mě tahle romantika bavila a i když to bylo občas trochu klišé, v celkovém příběhu to nijak nevadilo.

Co mi připadalo možná trochu zbytečné je jakási druhá zamilovaná část příběhu. Myslím tím tu, která se odehrává v New Yorku. Myslím si, že autorka nemusela za každou cenu posílat Paige do cesty ještě někoho dalšího a asi bych byla spokojenější, kdyby tomu tak nebylo případně kdyby toho alespoň bylo méně.

Jinak si ale nemám na co stěžovat a jestli hledáte milou, romantickou knihu, tohle je ta pravá. Je skvěle napsaná, děj rychle utíká a navíc je zajímavá právě tím, že se odehrávají dva alternativní příběhy.

Hodnotím 90 %!

Komentáře

  1. Námět o dvou alternativních budoucnostech mě zaujal a plánuju, že bych si knihu ráda přečetla někdy okolo Vánoc. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky