Přečteno: Zvěsti

Autor: Aleš Novotný
Počet stran: 376
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Yoli
Odkaz na ČBDB
Anotace: Nevlastní bratři Kryštof a Tomáš nedovedou najít společnou řeč, Karin pochybuje o lásce ke svému majetnickému příteli, Julián se trápí nevěrou rodičů, Matyáš tají před ostatními svůj vztah, a Daniela se jen snaží zapomenout...Před půl rokem bylo v nedalekém lomu nalezeno tělo jejich spolužáka Erika. Policie se přiklonila k vraždě, pachatele ale nedopadla. Nešťastná událost se ze všech nejvíc podepsala na Erikově bratrovi Matyášovi. Když dojde ve městě k další tragédii, nikomu není jasné, zda se tentokrát jednalo o nehodu, či neúspěšný pokus o další vraždu. Mohlo by to nějak souviset s Erikovou smrtí? Co když je odpovědný někdo, koho znají, někdo, koho považují za přítele? Co se tehdy v noci opravdu stalo?


Z mého pohledu...
Autorovu první knihu jsem přečetla během jednoho večera a nedokázala jsem se od ní odtrhnout. Je vám tedy asi jasné, jak moc jsem se na Zvěsti těšila.

Příběh je vyprávěný z pohledu hned několika postav. Jak už jste si možná přečetli v anotaci, Kryštof a Tomáš jsou nevlastní bratři, kteří si ale vůbec nerozumí. Potom tu máme Karin, která nežije ve zrovna šťastním vztahu a Juliána, kterého naopak trápí ne úplně dobrý vztah rodičů. Dále v příběhu vystupují Daniela a Matyáš (bratr Erika). Poslední důležitou postavou je Erik, který byl před půl rokem nalezen mrtvý v nedalekém lomu. Pachatel ale nikdy nebyl dopaden a policie pouze konstatovala, že se jednalo o vraždu. 

Jak sami vidíte, těch jmen je opravdu spousta a popravdě jsem se v nich ze začátku dost ztrácela. Na druhou stranu mám tento problém pokaždé, když příběh vypráví více postav a věřím, že spoustě z vás to vůbec vadit nebude.

Ale zpátky k příběhu. Ve městě dojde k další tragédii a nikdo neví, zda to byl pokus o vraždu nebo jen nešťastná shoda náhod. Souvisí to nějak se smrtí Erika?

Když porovnám první a druhou knihu, v té první jsem se skoro až bála. Obě jsou napínavé, ale ta první je plná děsivého napětí, kdy zkrátka nemůžete přestat číst.
V druhé knize se autor zaměřil spíše na napětí jako takové a hustou atmosféru, kdy až do poslední chvíle nevíme, co se vlastně stalo. Zvěsti určitě nejsou tak děsivé, jako Pamatuj na smrt. Každá z knih je ale jiná a autorovi to nemám za zlé.
Obě dvě jsou totiž skvěle napsané, promyšlené do detailu a je vidět, kolik si s nimi dal autor práce. 

Jestli hledáte nějaký YA thriller, navíc od českého autora, Pamatuj na smrt i Zvěsti mohu jedině doporučit! Aleš Novotný je důkazem toho, že i současní čeští autoři umí skvěle psát a jejich knihy rozhodně stojí za přečtení! Čeká vás rychle ubíhající příběh, spousta napětí a mnoho myšlenek. Jsem přesvědčená, že spousta z vás knihu zvládne na jedno posezení, já bych to ostatně udělala taky, kdybych v té době měla dostatek času na to si s ní jen tak na večer zalézt. 

Hodnotím 90 % a mohu doporučit!

Komentáře

  1. Ahoj, tahle knížka mě moc láka, ale ještě jsem se k ní nedostala. Mám ji staženou v mobilu, protože mám čas číst jen v metru, po cestě do práce a to se mi nechce tahat velkou knížku. dost přemýšlím o tom, že si koupím nějakou kvalitní čtečku! :-) Nemáte s ní někdo nějaké zkušenosti? Co na to říkáte? Já se bojím, že to nebude mít to kouzlo, jako mají pravé tištěné knihy...

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je dobře, že se ti kniha líbila. Mě osobně kniha autora příliš nezaujaly. :/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky