Přečteno: Jízda

Autor: Guy Adams (podle seriálu Class, na náměty Patricka Nesse)
Překlad: Lucie Podhorná
Počet stran: 223
Rok vydání: 2016/ překlad 2017
Nakladatelství: Slovart/ #Booklab
Anotace: Poppy je tichá dívka. Až do chvíle, kdy ukradne auto a projede s ním výlohou sázkové kanceláře. Max je hodný kluk, ale jednoho dne vyvraždí celou svou rodinu. Jen tak, pro zábavu. Amar byl vždycky plný radosti ze života, tak proč se chce zabít skokem ze školní střechy? Někteří studenti z Coal Hill nejsou tak úplně sami sebou. Někteří z nich umírají. Ram se právě vzbudil v cizím těle, a pokud nepřijde na to proč, může být na řadě právě on.
Ve zběsilém románu Jízda se setkáváme s Charliem, Ramem, Quillovou a dalšími postavami populárního britského seriálu Class, situovaném do světa kultovní seriálové ságy Doctor Who (Pán času). Scenáristou seriálu Class je Patrick Ness, který vytvořil i námět k románu.

Z mého pohledu...
Něco si ujasníme. Cokoliv od Patricka Nesse je skvělé a jakmile je na tom jméno Patrick Ness, nemůže to být špatné. Neptejte se mě proč, zkrátka to tak je. Jízda má na sobě jméno Patrick Ness. Co to znamená? Že kniha nemůže být špatná. Patrick Ness sice vytvořil v uvozovkách jen námět, ale i tak jsem se na knížku celkem těšila. 
Co se seriálu Class týká, dle všeho by to mělo mít něco společného se světem Doctora Who. Teď mě asi pravděpodobně ukamenujete, ale Doctora Who jsem neviděla a vzhledem k tomu, kolik to má dílů ještě nějakou dobu neuvidím. Class momentálně sleduji a zatím je to celkem fajn, ale o tom někdy jindy.

Jak už anotace říká, se studenty Coal Hill něco není v pořádku. Vezmeme si třeba Maxe. Z minuty na minutu, zkrátka jen tak vyvraždí celou svou rodinu. Jen tak, protože se mu chce. A je toho víc, co se děje a Max není jediný, kdo se změnil. Ale co bude následovat?
Tentokráte není úplně dobré vám vyprávět děj, nebo vás blíže seznamovat s hrdiny knihy. Je toho až moc, co bych během krátkého seznámení mohla prozradit a nerada bych vás připravila o zážitek z knihy. 

Popravdě mě nenapadá nic, k čemu bych knihu přirovnala, jelikož podobnou jsem snad ještě nikdy nečetla, nebo si alespoň nevzpomínám. Člověk by ani nevěřil, kolik se toho během dvou set stran může stát a jak moc napínavé to bude. Autor se skvěle vyvaroval zbytečných popisů a vše nám servíruje tak, jak to je. A nezáleží na tom, jak moc kruté, děsivé nebo bláznivé to bude. Děsivost jako předkrm, realita místo hlavního chodu a krutost jako dezert. To vše s pohárem surovosti jako bonus. 
Velká pochvala tedy patří za atmosféru a prostředí příběhu, které je opravdu povedené.
Postavy sice nejsou vykresleny tak dobře, jak bych chtěla, ale na druhou stranu jsou jen jakýmisi loutkami ve hře a není nezbytně nutné každou z nich do detailu znát, takže pakliže vám na postavách až tolik nezáleží a více vás zajímá děj, určitě vám to vadit nebude.

Z počátku mě trochu děsila spojitost s Doktorem Who a tak nějak jsem očekávala, že to, obdobně jako u Paní půlnoci, nepochopím. Nic takového se ale nekonalo a knihu jsem v klidu mohla číst bez předešlého sledování seriálu Class, nebo již zmiňovaného Doctora Who.

Za mě kniha dostává 75%. Rozhodně nebyla špatně zpracovaná, ale asi by to mohlo být lepší, především s postavami, na kterých mně osobně celkem záleží. Dále je tady také fakt, že sci-fi moc nemusím a i když to v tomto případě bylo tak napůl s fantasy, věřím, že pravidelní čtenáři právě těchto žánrů z ní budou nadšeni.

Za zaslání knihy mockrát děkuji nakladatelství Slovart!

Komentáře

  1. Něco jsem o tom slýšela pokud si dobře vzpominám a vypada to zajímavě, bohužel jsem se ještě nedostala k zádnému z děl Patrica Nesse, ale snad to brzo napravým. Btw máš nadherný blog, zvu tě na svůj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knížka není přímo od Patricka Nesse, ale je napsána na jeho námět :) Mockrát děkuji za pochvalu!
      N.

      Vymazat
  2. Knihu mám doma a jsem na ni hoodně zvědavá. Přesně tento mix fantasy se sci-fi a YA literaturou miluji, tak snad kniha nezklame :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky