Přečteno: Černé znamení

MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY K PŘEDCHOZÍMU DÍLU - DIVOTVŮRCE.

Autor: Sebastien de Castell
Překlad: Peter Kadlec
Počet stran: 360
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: Egmont
Anotace: Kellen opustil lid Jan'Tepu a v šestnácti letech se stal psancem. Teď se musí víc než kdy jindy spoléhat na svůj důvtip, aby přežil v zemi Sedmi písků. Chybí mu domov, rodina a Nephenie, kterou nepřestal milovat. Pak se ale potká se Seneirou, dívkou se zavázanýma očima ukrývající velké tajemství. Společně s Ferius se rozhodnou pomoct, jenže v sázce je víc, než oba tuší. Moc černého stínu sílí a Kellen má podezření, že za vším stojí jeho vlastní lid.

Z mého pohledu...
Ještě před tím, než jsem Černé znamení přečetla, jsem měla jasno v jedné věci. Musím pochválit obálku. Protože prosím, tohle je dokonalost. Už u prvního dílu byla povedená, ale tahle je dotažená do posledního detailu a líbí se mi snad ještě víc. Co myslíte vy?

Abych pravdu řekla, z prvního dílu jsem byla lehce rozpačitá. Jak už jsem psala v recenzi, nějakou dobu jsem se nemohla začíst a nakonec jsem knížce dala 75%. Přitom kolem ní byl velký povyk a všichni ji vychvalovali. Doufala jsem tedy, že druhý díl mě chytne už od začátku a že mu budu moct dát vyšší hodnocení, než tomu předchozímu.

Jak už je v anotaci řečeno, Kellen společně s Reichisem a Ferius opouští Jan´Tep. Čarodějové ho ale nepřestávají pronásledovat a navíc ještě potkává Seneiru - dívku s páskou přes oči. A Kellenův černý stín ne a ne zmizet.

Oproti prvnímu dílu v knize přibylo poměrně dost akce, což je za mě velké plus. Vzhledem k tomu, že Kellen hodně cestuje, rozšiřuje se i svět, ve kterém se čtenář pohybuje a autorovi se celkem dobře povedlo mezi všechnu akci vmáčknout i popis světa, který je ale tak nenásilný, že si vlastně ani moc neuvědomujete, že vám právě teď autor něco vypráví obyčejným popisem.

Černé znamení se ale něčím od ostatních Young Adult knížek odlišuje. Konkrétně jsou to postavy, například Kellen. Když vám řeknu YA hrdina, pravděpodobně si představíte někoho, kdo záhadným způsobem během sto stran přijde ke skvělým schopnostem, nebo začne být jen tak zničehonic oblíbený a nakonec zachrání svět, nebo najde svou spřízněnou duši, nemám pravdu?
Kellen je ale přesným opakem. Není ani superskvělý hrdina, ani v ničem nijak zvlášť nevyniká. Dokonce ani není ničím vyvolený, zkrátka je "obyčejný" a v tom je to kouzlo.
I když nezíská žádné skvělé schopnosti a nezachrání celý svět před zkázou, prochází Kellen obrovským vývojem, který je skvěle vidět. Stejně jako v prvním díle se snaží zařadit a zjistit, kým vlastně je. Je to ale tak jednoduché? A chceme vůbec patřit do nějakéhu šuplíčku?

Závěrem knihu hodnotím lépe, než předchozí díl, tedy 80%. Není to nejlepší série, kterou jsem kdy četla, ale něčím se od ostatních knih odlišuje a to jí dodává kouzlo. Abych pravdu řekla, už se opravdu těším na třetí díl, který bude mít krásnou žlutou obálku.

Za poskytnutí knížky mockrát děkuji Albatrosmedia / Egmontu a jestli jsem vás dostatečně nalákala, stačí kliknout tady a knížku si můžete rovnou objednat. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky