Přečteno: Malované dějiny Evropy

Autor: Vít Haškovec, Ondřej Müller
Počet stran: 200
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Albatros
Anotace: Vydejte se s námi na dobrodružnou výpravu do evropské minulosti! Od času lovců, kteří pronásledují stáda mamutů na zasněžených pláních doby ledové – až po nejžhavější události dneška. Potkáme slavné hrdiny a krále, geniální učence i lačné piráty a bankéře. S humorem a nadsázkou zatočíme s každou otázkou! Dějiny Evropy přehledně seřazené do 80 kreslených kapitol. Každá epocha je pro odlišení nakreslená jiným výtvarníkem. Zábava, poučení, užitečná pomůcka. Klíč k minulosti – a tahák na každý den.

Z mého pohledu...
Dnes tu mám trochu kratší a lehce povídací článek. Abych pravdu řekla, dějepis jsem nikdy nějak zvlášť nemusela. Což je trochu ironie, vzhledem k tomu, že studuji školu, kde se třetina předmětů jmenuje "Dějiny ....". Nicméně jsem si vždycky hledala něco, čím bych si učení ulehčila. S postupem času jsem začala zjišťovat, že si mnohem lépe pamatuji "děj" než nějaká data a proto mi celkem pomáhalo, když nám ve škole pouštěli "Dějiny udatného českého národa" a nebo třeba "Den, kdy ...". 

Později přišla blogerská merenda Albatrosmedia, kde nám byly představovány novinky a mezi nimi byly i Malované dějiny Evropy. Původně jsem si ji vůbec na recenzi brát nechtěla, icméně Vendy o ní na merendě tak hezky mluvila, že mě přesvědčila si o ní nakonec přece jenom napsat. A musím říct, že jsem za to opravdu ráda.

Malované dějiny Evropy volně navazují na Obrázky z českých dějin a pověstí  a obsahují 80 nádherně ilustrovaných komiksových příběhů. 
Každé období, nebo zkrátka část dějin je ilustrovaná trochu jinak a líbí se mi, jak je knížka řešená. Období pravěku je ilustrováno poměrně jednoduše (i když přesto moc hezky) a postupně se kresby vyvíjí stejně, jako se vyvíjela doba. Za to dávám obrovskou pochvalu. 
Skoro si myslím, že mě knížka bude občas celkem zachraňovat, i když je určená pro děti od devíti let a já jsem na střední škole. Mohu s klidem říct, že knížka udělá radost úplně každému. Menší děti budou s radostí objevovat dějiny a my starší si zopakujeme dějepis a dost možná si díky obrázkům zapamatujeme i něco, co by nám běžně uniklo. 

Na závěr přidávám ještě několik fotografií. Za zaslání knížky mockrát děkuji Albatrosmedia. Vy si ji můžete objednat například tady.







Komentáře

  1. Ahoj, to vypadá pěkně, ani ne tak na čtení na jeden zátah, ale do knihovny na občasné listování. Já naopak dějepis vždycky milovala a odráží se to i v mé četbě, fandimhlavnef historickym románům. Ty dětské serialybyly taky fajn, za me hlavně Byl jednou jeden... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Na "Byl jednou jeden..." jsem vyrůstala :D
      Děkuji za komentář.
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky