Přečteno: Renegáti

Autor: Marissa Meyerová
Překlad: Martina Šímová
Počet stran: 512
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: Egmont
Anotace: Renegáti jsou syndikát lidí s neobyčejnými schopnostmi. Vynořili se z trosek zničené společnosti a zavedli znovu řád tam, kde dosud vládl chaos. Jako obhájci práva a spravedlnosti jsou pro všechny symbolem odvahy a naděje. Výjimkou jsou zločinci, které kdysi svrhli. Nova má důvod Renegáty nenávidět a touží po pomstě. Jenže na cestě za svým cílem potká Adriana, který je Renegát. Dosáhne Nova nakonec své pomsty?

Z mého pohledu...
Renegáti jsou jednou z poměrně očekávaných knížkek, což znamená mimo jiné to, že nám v Albatrosmedia nechali udělat Reading copies. Nevím, jak to vidíte vy, ale pro mě je RC něčím speciálním, takže si je schovávám, mají vlastní poličku a tak. Ale abych se dostala k tomu, proč ji mám celou zohybanou a proč má spodní okraj ošoupaný a ošklivý. Knížku si vždycky dávám do obalu a to i za předpokladu, že ji pak nesu v ruce, protože se do tašky zkrátka nevejde. Jsou ale dny kdy se tak úplně nedaří a přesně v takový den jsem Renegáty vzala a strčila je do tašky bez obalu. A co se nestane, lahev s pitím se mi otevře a vylije se přímo na RC Renegátů. Říkám vám tohle nechcete. 
Nicméně po menším infarktu jsem zachránila co se dalo a naštěstí to byla jenom voda, takže zase taková katastrofa, jak to zprvu vypadalo to nakonec není. Zkrátka někdy člověk (nebo kniha) nemá den.

Teď už ale k samotným Renegátům. Já osobně od autorky četla jenom Bez srdce, i když na Měsíční kroniky se už také nějakou dobu chystám. Nicméně všichni víme, jak to je. Hodně knih, málo času a tak. Třeba se ale konečně dokopu k tomu si pořídit alespoň ten první díl. Co jsem ale chtěla říct je to, že už po dočtení Bez srdce jsem tušila, že i autorčiny další kousky budou skvělé. A měla jsem pravdu.

Nova, která žije u svého strýce přišla o celou svou rodinu. Aby toho nebylo málo, později v bitvě proti Renegátům padl i její strýc a Nově tak nezbyl vůbec nikdo. Renegáti nakonec převzali vládu nad celým světem a Anarchisti byli zahnáni do podzemí a utlačování. Neměli práva, nesměli nic. Jak už asi tušíte, Nova se chce pomstít a to nejen za smrt svého strýce. Není to ale tak jednoduché, jak by se moho zdát. Navíc tu je druhý hlavní hrdina - Adrian. Asi vás nepřekvapí, když vám řeknu, že Adrian je Renegát. Ale jak tohle všechno dopadne?

Ani nevím, kde mám začít. V průběhu čtení poměrně rychle zapomenete, kdo jsou ti "špatní" a kdo "dobří" a hrdiny hodnotíte spíše podle toho, jak se zrovna zachovají. Abych pravdu řekla, chvilku jsem fandila Renegátům a chvilku zase Anarchistům. Co se mi líbí je to, že čtenář nemůže hodnotit celou skupinu lidí, ale musí odsuzovat nebo souhlasit s jednotlivými skutky jednotlivých lidí. To ani nemluvím o dokonale promyšlených schopnostech a jménech, které autorka dokázala vymyslet. Stejně tak i svět vystavěla naprosto bravurně. 

Jak už jsme u autorky zvyklí, styl psaní je opět velmi čtivý a děj ubíhá a ubíhá a najednou jste na konci a vlastně ani nevíte proč a hlavně nechcete, aby to skončilo a abyste měli knihu dočtenou. Tohle je jedna z těch, která by mohla mít klidně o dalších sto nebo dvě stě stran více a vůbec by vám to nevadilo. 

Čeho by za mě mohlo být možná trochu více je romantika a vůbec "vztahová" linie. To je ale spíše mou romantickou dušičkou a autorka sází na akci, které je v knize opravdu hodně. 

Hodnotím 85% a opravdu mohu doporučit. Knížka vychází už 23.4.2018, takže si pro ni nezapomeňte dojít do knihkupectví a nebo si ji můžete objednat tady. A já mockrát děkuji Albatrosmedia za poskytnutí Reading Copy této knihy!



Komentáře

  1. Renegáti mě zaujali. Zítra jdu na obchůzku po knihkupectvích tak si ji možná přinesu domů. Nalákala jsi mě :

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky