Přečteno: Enola Holmesová - Případ pohřešovaného markýze

Autor: Nancy Springerová
Překlad:
Petra Mertinová
Počet stran: 176
Rok vydání: 2006/ překlad 2020
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Když Enola Holmesová, mladší sestra Sherlocka a Mycrofta Holmesových, zjistí, že její matka zmizela, vydá se ji do Londýna hledat. Rozhodně ale není připravená na to, co ji tam čeká. Zaplete se do únosu mladého markýze, prchá před ničemnými vrahy a snaží se vyhýbat svým prohnaným starším bratrům – a přitom dává dohromady stopy, které by jí pomohly rozluštit matčino záhadné zmizení. Zvládne se v tom zmatku Enola zorientovat a najde svoji matku?

Z mého pohledu...
Hlavní hrdinka Enola je mladší sestra Sherlocka Holmese. Když zjistí, že její matka zmizela, rozhodne se, že se ji vydá hledat na vlastní pěst. Vydává se proto do Londýna. Nechtěně se ale zaplete do únosu mladého markýze, což s sebou nese spoustu komplikací. Utíká před vrahy, vyhýbá se svým bratrům a do toho všeho se snaží rozluštit, proč matka zmizela a kde je. 

Enola je jednou z těch hlavních hrdinek, které chtějí všechno zvládnout samy. Je silná, nezávislá a řekla bych, že i feministka. Nutno dodat, že k tomu, jaká je, ji dovedla její matka - už jenom proto, že  její jméno pozpátku znamená Alone, tedy Sama. Nejsem si zcela jistá, zda jsem si ji oblíbila, protože místy mi připadala až moc nezávislá a soběstačná - minimálně na to, v jaké situaci byla.

Samotný příběh se mi ale docela líbil. Beru samozřejmě v potaz, že je psaný spíše pro mladší čtenáře a proto od něj nemohu čekat moc. Byl ale pěkně napsaný a docela dobře promyšlený. Knížka se zároveň dobře četla a autorka dokáže své čtenáře zaujmout natolik, aby četli dále.

Pokud vám příběh něco říká, možná, že jste ho četli už kdysi. V roce 2006 u nás totiž vyšel pod Knižním klubem. Letos se ho ale ve Fragmentu rozhodli vydat znova, tentokrát se seriálovou obálkou. Enola se totiž dočkala seriálové adaptace, na kterou se můžete podívat na Netflixu a porovnat si knihu a film. Enolu hraje Millie Bobby Brown, kterou můžete znát třeba ze seriálu Stranger Things jako postavu Eleven. 

Knihu k recenzi mi poskytl Albatros Media, kterému tímto děkuji!

Komentáře

  1. Sherlock je láska a tak si i na tuhle knihu brousím zuby. :) Moc pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku budu mít už navždycky spojenou se svými zásnubami. Zrovna, když jsem ji četla, tak přišel přítel a požádal mě o ruku. A pak už si pamatuju jen to, že jsem měla na prsteníčku zásnubní prstýnek a oba dva jsme se objímali a plakali. :-D Takže takovýhle zážitek mám z té knihy. I když teda ten film mě absolutně nezaujal a přijde mi to jako absolutní blbost. :(

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky