Přečteno: Co by můj syn měl vědět o světě

Autor: Fredrik Backman
Překlad: Helena Matochová
Počet stran: 187
Rok vydání: 2012/ překlad 2017
Nakladatelství: Host
Odkaz na ČBDB
Anotace: Vrávoravý pokus otce vysvětlit dvouletému synovi, jak funguje svět. Od autora bestselleru Muž jménem Ove. 
Fredrik Backman vtipně stírá všechny úzkosti a nedostatky rodičů jednadvacátého století v půvabné knize plné upřímných obav a nepodmíněných vyznání lásky, která zasáhnou čtenářovo srdce.
Mému synovi. Už teď se ti omlouvám. Za všechno, co udělám špatně. Za všechno, k čemu se nedostanu. Za minibus. Za kraťasy. Za tričko s nápisem „Správní chlapi váží přes 90 kilo“. Za snahu dát si „high five“ s tvými kamarády. Za tuto knihu. Knihu o věcech, které bys měl podle mě vědět o světě. O fotbalu, IKEA, o tom, jaké to je být mužem, o Bohu a smažené snickersové zmrzlině. O tom, jaké to je ztratit klíčky od auta a proč musel táta zabít zpívající plastovou žirafu.
Tato kniha je především o snaze být dobrým rodičem. Protože chci, abys věděl, že jsem se vážně snažil úplně nejvíc, jak jsem uměl. Nikdo negooglil tolik jako já.

Z mého pohledu...
Knihu jsem zaregistrovala hned jak vyšla, ale abych pravdu řekla, nijak zvlášť mě nezaujala a šla mimo mě. Nedávno jsem ale zjistila, že ji máme doma (mamčina knihovna je evidentně kouzelná) a vzhledem k tomu, že jsem hledala naprosto odpočinkovou knihu, nad kterou nebudu muset přemýšlet, sáhla jsem po ní.
Následně o mně hodinu a půl nikdo nevěděl a teď vám tu sepisuji nadšenou recenzi.

Jak už asi víte, kniha je jakýmsi vzkazem/vyznáním autora jeho synovi. Pozastavila bych se ale rovnou u názvu, protože O světě se toho ani my, ani syn moc nedozvíme. Možná by více seděl název "Co bys měl vědět o svém otci".
Kniha je rozdělena do dvanácti kapitol, přičemž každá z nich nese název "Co bys měl vědět o ...". Co bys měl vědět o fotbale, mužství, lásce, zakládání kapely nebo třeba IKEA.... zkrátka na co si vzpomenete. Jednotlivé kapitoly jsou potom proložené různými historkami, u kterých jsem se téměř vždy smála.

Osobně se mi líbí, jak autor poukazuje na nedokonalost světa, lidí okolo a sebe samého. Zároveň je kniha psaná volně a tak, jak autora myšlenky napadaly, čímž působí přirozeně a skoro máte pocit, jako by Fredrik Backman seděl vedle vás a vtipkoval.
Rozhodně to není tak, že by se kniha snažila zpochybňovat a zlehčovat rodičovství, ale je vidět, že autor si s tím až tak hlavu neláme a všechno bere v klidu a s humorem.

Jestli hledáte knihu, která vás potěší, zasmějete se a zároveň se na ni nebudete muset nijak zvlášť soustředit, určitě si Co by můj syn měl vědět o světě přečtěte.
Tohle bude jedna z těch knih, ke kterým se za nějakou dobu ráda vrátím a jsem si téměř jistá, že mi zlepší náladu.

Hodnotím 80%. 
Četli jste něco od tohoto autora? Nebo přímo tuto knihu? Jak se vám líbila?

Komentáře

Oblíbené příspěvky