Knižní radůstky - červen | 2018

Zdravím!
Vítejte u dalších knižních radůstek, tentokrát za měsíc červen. Zpočátku se to vůbec nezdálo, ale nakonec jich tu mám dvacet, což je trochu šílené, ale brzy pochopíte. 

Opět jsem to rozdělila do několika skupin a tou první jsou tradičně knížky na recenzi, za které děkuji Albatrosmedia, Slovartu, a dnes i nakladatelství MOBA.

Tou Mobou bych rovnou i začala, protože knížku od nich - INK: Tajemství kůže (Alice Broadway) jsem z nějakého důvodu pozapomněla dát na hlavní fotku. Tak vám sem přidám asi nějakou samostatně. Jinak recenzi už máte online, takže stačí kliknout na název. Knížku ale mohu určitě doporučit, je opravdu skvělá!





Konec světa, tak jak ho známe (Erlend Loe), je knížka, po jejímž dočtení jsem byla lehce rozpačitá. Série celkově se mi líbila, má v sobě něco zvláštního, co mě baví. Samotný třetí díl mě ale docela zarazil, už jenom kvůli tomu, co se v něm rozebíralo. Nicméně více bude určitě v recenzi. 


Podzim, na který nezapomenu (Robin Constantinová) zatím přečtený nemám, ale tipuji, že to bude milá letní četba :) 

Potom tu mám tři knížky z Knihozemě (bude samostatný článek a těšit se můžete i na soutěž). První z nich je Timeless: Zachránci nového času (Armand Baltazar), která má naprosto božské ilustrace a i příběh je moc hezký. Nikdyuš (Jessica Townsendová) je docela často přirovnávaná k Harry Potterovi a já s tím musím souhlasit. I přes to, že začátek je hodně, hodně podobný, knížka se mi líbila. A poslední - Cesta dějinami čar a kouzel - o té snad ani nemusím nic říkat. Na všechny tři máte recenze online. 

Od Slovartu mi dorazil Kamenný dům (A. K. Benedictová), což je třetí díl série ze světa Doctora Who, Drž mě, když padám (Miroslava Varáčková) a mnou nejvíc očekávaná knížka Dej mi své jméno (André Aciman), kterou mám v současné době rozečtenou.

Druhou kapitolou jsou knížky v angličtině, v mém případě všechny z dovolené. Bring me back (B. A. Paris) je důkazem toho, že některé knížky si ke mně zkrátka cestu najdou. Když si to shrneme, nejdřív jsem si jí chtěla pořídit v angličtině z Bookdepository, nicméně později jsem usoudila, že si asi radši počkám na překlad. Pak se mi vlastně omylem dostala do čtečky a najednou na mě čekala v trafice na letišti. Byla poslední a smutně na mě koukala se slovy "Vezmi si mě".
Podobně to je i s The bone season (Samantha Shannon). Tu jsem si chtěla už dlouho, dlouho pořídit v češtině. A pak na ní narazím v obchodě, kde byl mimo jiné i malý "antikvariát" s knížkami po 3 eurech. Tam jsem potom narazila i na Brand new friend (Mike Gayle), kterou jsem si vzala docela náhodou a předem jsem o ní nic nevěděla. Nicméně na Goodreads má 3.72 hodnocení, což je celkem dobré, tak uvidíme.

Nicméně ještě předtím jsem zavítala na eshop Levných knih (pro změnu, že?), kde jsem objevila The hitchhiker´s guide to galaxy (Douglas Adams), kterou jsem si také už nějakou dobu chtěla přečíst. Náhoda? 

Když už jsme u Levných Knih, rovnou se plynule přesuneme k poslední skupince - klasiky/povinná četba. Jeden z mála autorů, kteří mě docela baví a i mám chuť je číst je Karel Čapek, od kterého jsem toho zatím nečetla moc, ale i tak mě dokázal překvapit. Když jsem tedy v LK narazila na několik jeho knih, ještě s krásnými obálkami, byla to nutnost. A tak jsem si adoptovala knihy Krakatit, Matka, Věc Makropulos, R. U. R. a soubor povídek Hordubal, Povětroň a Obyčejný život. Mimo to jsem si pořídila i něco co reálně mám na seznamu povinné četby a to je Dekameron (Giovanni Boccaccio), který má asi tak milion stran a Nikola Šuhaj loupežník (Ivan Olbracht). Jaká je vaše oblíbená klasika, případně autor klasik?

Co jste si  červnu adoptovali vy, případně která vás nejvíce zaujala?

Komentáře

  1. Ty jo dvacet knih :) to je dost. :)) Mě přibyli asi tak tři. Můžu jenom tiše závidět. V LK mají skvělé a levné klasiky, taky je mi vždycky líto je tam nechat, moc se mi líbí sada Shakespeare, kterou tam mají a o které stále více přemýšlím. :)) Užij si všechny knihy, budu se těšit na recenze. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky