Přečteno: Milionkrát June

Autor: Emily Henryová
Překlad: Zuzana Koudelková
Počet stran: 392
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Celý život jí rodiče vtloukali do hlavy jediné pravidlo: drž se dál od rodiny Angertových. Ale když se June náhodou doslova srazí se Saulem Angertem, zajiskří to a její svět se propadne do chaosu. Kdo přesně je tenhle sarkastický a očividně nevinný týpek, který se po pěti letech zničehonic vrátil do jejich rodného města? A proč June, v hloubi duše věrná tradicím své rodiny, nikdy nepřemýšlela o tom, jak moc její otec Angertovy nenáviděl? Obě rodiny mají bohatou historii, ale o tom, co přesně způsobilo staleté spory, všichni svorně mlčí. Společně se Saulem rozkrývají tajemná kouzla a hrůznou kletbu, v jejíž moci oba rody žijí už celé generace.

Z mého pohledu...
Zprvu mě knížka zlákala především vizuálně Jsem moc ráda, že se CooBoo rozhodlo ponechat původní obálku a nepředělávalo žádnou jinou, protože tohle je přesně jedna z těch, které jsou jednoduché, ale naprosto kouzelné. 

Zápletka se zdá být zprvu docela jednoznačná - June se nesmí přiblížit k nikomu z rodiny Angertových, zvláště pak ne k Saulovi. Celé je to záhadné a nikdo ji nechce říct proč. Každopádně asi není překvapením, když vám řeknu, že June se k němu přiblíží a co víc, dokonce se s ním baví. 
Nedokáže to ale tajit dlouho a tak začíná trnitá cesta odhalování rodinných tajemství a odhalování nových souvislostí. Všichni ale mlčí.

Abych pravdu řekla, docela jsem měla problém se začíst. Autorka píše opravdu hezky, ale má svůj osobitý styl, který mi ze začátku moc neseděl. Po dočtení ale mohu říct, že jsem jedině ráda, že autorka píše zrovna tohle a mám pocit, že příběh to tak trochu vyžadoval.
Když jsem po knize sáhla, předpokládala jsem, že hlavním prvkem příběhu budou právě spory dvou rodin, a ono opravdu byly, ale mnohem důležitější roli hrála June a Saul. Autorka tyto dvě postavy dala do popředí a dala nám příběh, který by se dal vzdáleně nazvat novodobým Shakespearem, konkrétně hrou Romeo a Julie. 
Já se tedy dočkala opravdu dobře napsané a nepřeslazené lovestory, kterou jsem tak dlouho potřebovala. 

V knize se místy lehce vyskytuje i magický realismus, což je něco, čemu jsem zatím stále nepřišla na chuť. Autorka ho ale zasadila do pozadí, takže i když tento prvek zrovna dvakrát nemusíte, myslím si, že vás nebude nijak rušit.

V závěru mohu říct, že se mi knížka líbila a hodnotím 75%. Za zaslání mockrát děkuji CooBoo!
Vy si knížku můžete objednat přímo zde.

Komentáře

Oblíbené příspěvky