Přečteno: Po stopách stoleté dámy

Autor: Lenka Pecharová
Počet stran: 184
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Portál
Anotace: Kniha ke stému výročí vzniku Československa prochází jednotlivými roky republiky a v každém z nich upozorňuje na zajímavosti, které se tehdy udály. Zvídavé děti se tak dozvědí nejen zásadní historické skutečnosti, ale i to, kdy byla vynalezena hra Pexeso, kdo vymyslel kontaktní čočky nebo co znamená zkratka SUNAR. Knihu provázejí kvízy a dobové vtipy.



Z mého pohledu...
Jak už předpokládám víte, knížky pro děti mám ráda. Miluju barevné ilustrace a mnohdy jsem docela ráda, když je knížka psaná trochu jednodušším jazykem. Když navíc dokáže obohatit o důležité informace nenásilnou formou, je to přesně to, co mě dokáže potěšit. A u této knihy tomu tak bylo.

Jak už jste asi pochopili z názvu, kniha vypráví o naší republice. Konkrétně tom, čím si postupně procházela a jak se vyvíjela. Každopádně vás neplánuji zasypávat daty a spoustou jmen. Ostatně ani samotná publikace to tak nedělá. Pro představu - každá kapitola znázorňuje jeden rok. Číst tedy začínáme v roce 1918 a končíme letos - 2018. Jednotlivé kapitoly se potom skládají z krátkých odstavců, přičemž každý v několika větách zpracovává jednu událost. Vše je navíc doplněno ilustracemi a taky několika kvízy a rébusy. Na konci potom najdeme řešení ke kvízům a navíc ještě "Abecedu Československa", která má sloužit jako taková hra na závěr. V klidu se ale dá použít i jako slovníček pojmů.

Rozhodně mohu říct, že mě knížka překvapila především svou formou a zpracováním. Potěšilo mě, že se zabývá i kulturními a sportovními událostmi a ne jen politikou a daty a myslím, že nejen dětští čtenáři to ocení. 

V závěru bych knížku doporučila úplně všem. Dětem, jako jednu z prvních encyklopedií o tom, co se v našem státě dělo i dospělým, jako kousek, který by v knihovně určitě neměl chybět. Myslím si, že za pár desítek let ji ráda vytáhnu a budu si listovat jednotlivými stranami a připomínat si události z novější historie, čímž myslím ty po roce 2000,  které jsem třeba už i zažila, i když si je nepamatuji.


Tato publikace se pro mě stala jednou z těch, které si do budoucna určitě schovám a jsem moc ráda, že něco takového vzniklo.

Za zaslání knížky k recenzi mockrát děkuji nakladatelství Portál, se kterým jsem nově navázala spolupráci, a vy si ji můžete objednat přímo zde


Komentáře

  1. Kniha vypadá naprosto nádherně. Je skvělé nenásilnou formou vzdělávat děti o naší vlasti. :) A nejen děti, já bych po knize také hned sáhla.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky