Poslechnuto: Cinder

Autor: Marissa Meyerová
Délka: 10 hodin, 57 minut
Čte: Terezie Taberyová
Anotace: Rušné ulice Nového Pekingu se hemží lidmi a androidy. Populaci devastuje smrtící nákaza. Z vesmíru tomu přihlížejí krutí měsíční lidé, kteří čekají na správný okamžik. Nikdo netuší, že osud Země spočívá v rukou jediné dívky.

Cinder je talentovaná mechanička a také kyborg. V Novém Pekingu patří mezi druhořadé občany. Její minulost je zahalena tajemstvím, nevlastní matka ji nenávidí a obviňuje z onemocnění její sestry. Když však osud svede dohromady kroky Cinder a pohledného prince Kaie, dívka se náhle ocitá ve víru galaktického boje o moc a prožívá zakázanou lásku. Lapena mezi povinností a touhou po svobodě, věrností a zradou, musí odhalit tajemství své minulosti, aby zachránila budoucnost světa, v němž žije.

V tomto napínavém knižním debutu pro mládež, prvním ze čtyř svazků, představuje Marissa Meyer čtenářům nezapomenutelnou hrdinku a mistrně vytvořený nový svět, který je pohltí.

Z mého pohledu...
Cinder v papírové podobě mi tu leží... no, od minulého Světa knihy, což je skoro rok. Navíc mi bylo úplně jasné, že bych se k ní jen tak nedostala. Už jen z toho důvodu jsem byla nadšená, když Cinder vyšla v audioverzi.

Hlavní hrdinka Cinder je z poloviny kyborg a bydlí společně se svou macechou a dvěma sestrami. Všemi kolem sebe je považována za méněcennou a nedůležitou. Díky svým skvělým schopnostem se ale stává nejlepší mechaničkou ve státě a postupně se o ní dozvídají všichni včetně prince. 
V zemi ale propuká nemoc zvaná letumóza a brzy zjišťujeme, že Cinder není jenom obyčejný, nepodstatný kyborg.

Autorka si vzala základ z příběhu o Popelce, ale posunula příběh úplně jiným směrem, takže se nemusíte bát, že byste slyšeli pouze převyprávěnou Popelku a dokázali rychle odhadnout děj. 
Příběh má opravdu rychlý spád, nechybí napětí a skvělá atmosféra, která vás vtáhne do příběhu. 
Postavy - především potom Cinder a princ Kai postupně prochází velkým vývojem a autorce patří pochvala za to, jak skvěle je dokázala zpracovat.

AUDIOKNIHA
Jak už jsem ale říkala na začátku, příběh jsem poslouchala a proto bych vám ráda napsala i něco k audio zpracování. 
Jedná se o jednu z prvních audioknih, které jsem kdy poslouchala a proto jsem si nebyla jistá, co očekávat. Navíc se jedná o YA příběh a buďme upřímní, audioknih v tomto žánru zase tolik není. V Albatrosmedia to ale chtějí změnit a z toho důvodu vyšla kupříkladu i Cinder.

Moc se mi líbila autentičnost a zvukové efekty, které celou knihu doprovázely. Terezie Taberyová skvěle namluvila všechny postavy a jedinou výtku mám k princi Kai, ke kterému by se mi spíše hodil skutečně mužský hlas. Terezie ho sice nenamluvila vůbec špatně, ale myslím, že by býval byl lepší, kdyby ho mluvil muž. 

PROČ AUDIOKNIHA
Proč byste měli dát šanci audioknihám?
Já zatím testuji a rozhodně plánuji sepsat obsáhlejší článek. To si ale nechám na později, až toho budu mít naposlouchaného více.

Zatím jsem ale přišla na dvě věci:
1) Je skvělé poslouchat audioknihu cestou ze školy/práce 
Jsou zkrátka dny, kdy končím pozdě ve škole nebo jedu večer z práce a zkrátka už jsem příliš unavená na klasické čtení. Navíc už je i špatné světlo a zkrátka to není ideální. V tomto případě se mi osvědčilo mít u sebe audioknihu a zkrátka si ji zapnout do sluchátek. 
Prvně se to nezdá, ale když potom člověk jede ze školy hodinu, stačí takových cest deset a máte poslechnutou celou knihu.

2) Audioknihy jsou super během uklízení nebo v pauzách mezi učením
Osobně jsem poslední zhruba hodinku Cinder poslouchala během úklidu a taky mezi učením a opět mohu jedině doporučit. Nevím jak vám, ale mně občas trvá se do knihy začíst, obzvlášť potom když mám myšlenky někde jinde (kupříkladu právě u učení). Mluvené slovo ale vnímám mnohem více a proto bylo skvělé si zkrátka pustit knížku do uší a poslouchat.

Za zaslání mockrát děkuji Albatrosmedia!
Co vy a audioknihy? Posloucháte? 

Komentáře

  1. Poslouchám audioknihy poslední 4 měsíce ...Začala jsem u Aristokratky a teď poslouchám Eragona ...obě série mám ale přečtené, takže je znám. Chtěla bych si poslechnout něco nového, ale trošku se bojím, jestli se mi to bude líbit :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já a audioknihy jsme si k sobě nikdy nenašly cestu. Sice mám na počítači Hunger Games a Hvězdy nám nepřály, ale nijak nespěchám k jejich poslechnutí. Jednou jsem to s nimi zkoušela, a to v případě Dívky ve vlaku. Vydrželo mi to asi 8 minut a pak jsem to vypnula. Jsem prostě zvyklá při čtení poslouchat písničky a asi se to v nejbližší době nezmění. :)
    Co se ale týká Cinder, já miluju celou tu sérii. Pokud jsi ji ještě nečetla, dej ji šanci. Jsou to skvělé retellingy, teď ještě doplněné o dva komiksy Iko, které budou bavit čtenáře jakéhokoli věku. :) Já vím, jsou to cihle, ale ty stránky opravdu ubíhají. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já bohužel u poslechu nevydržím, po chvíli přestanu vnímat, což je škoda. Každopádně celou sérii doporučuju, zamilovala jsem se do ní na první přečtení. Už mi chybí pouze závěrečný díl, který bych ráda konečně příští měsíc přečetla :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky