Přečteno: Město z kostí

Autor: Cassandra Clare
Překlad: Eva Maršíková
Počet stran: 416
Rok vydání: 2007 / překlad této edice 2019
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: Patnáctiletá Clary Frayová se stane svědkyní vraždy, kterou spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou. Mrtvé tělo pak jednoduše zmizí. Má smysl volat policii, když kromě ní vrahy nikdo neviděl a na místě činu nezbyla ani kapka krve? A byl to vůbec člověk? Clary se poprvé v životě setká s lovci stínů, s bojovníky, kteří mají chránit svět před démony. Během čtyřiadvaceti hodin je vtažena do „jiného světa“, její matka záhadně zmizí a na ni samotnou zaútočí démon. Proč by se ale démoni zajímali o obyčejné lidi? A jak je možné, že má Clary najednou výjimečné schopnosti?

Z mého pohledu...
Nemožné se stalo skutečným a já si po opravdu dlouhé době přemýšlení a několika měsících přemlouvání od ostatních konečně přečetla první díl Nástrojů smrti.
A bavilo mě to!

Clary je patnáct a žije společně se svou matkou v New Yorku docela obyčejný život. Vše se ale změní ve chvíli, kdy zahlédne tři osoby se zvláštním tetováním a zbraněmi. Najednou z ní je svědek vraždy a co víc, oběť záhy zmizí, jako by nikdy neexistovala.
Aby toho nebylo málo, během následujících 24 hodin se jí život otočí o 180 stupňů - setká se s lovci stínů a její matka zmizí. A do toho jsou tu taky výjimečné schopnosti...

Knihu jsem vzala poprvé do ruky a po pár stranách jsem ji skoro nedokázala odložit. Skvěle vystavění hlavní hrdinové (především Clary, která prochází velkým vývojem), originální svět a autorčin styl psaní - zkrátka dokonalost.To ani nemluvím o akci, která je téměř na každé straně a autorka nás neustále udržuje v napětí.

Cassandra Clare mě dokázala během chvilky vtáhnout do děje a já se neskutečně těším na druhý díl. Nebudu tvrdit, že mi ke konci nezlomila srdíčko a nezadupala všechny moje předpoklady do země. Už teď ji nemám ráda za to, jak mi dala naději, a pak mi ji zase sebrala.
"Myslíš si že to nějak skončí?"
"Ha. ne, bude to jinak."
Zároveň ji ale obdivuji za to, co napsala a nechápu, že jsem se do jejích knih nepustila už dříve.

Jestli budou další díly alespoň tak dobré, jako první, budu naprosto spokojená a už se nemůžu dočkat, až se vrhnu na druhou knihu.

Za zaslání a šanci si knihu přečíst mockrát děkuji nakladatelství #Booklab

Komentáře

  1. Tak to mám radost, že se ti první díl Nástrojů smrti líbil. :D
    Já musím říct, že jsem ho sice ne v kuse, ale celkově, četla šest let. Ehm, jo fakt šest let. Když v roce 2012 vydal Knižní klub reedici, tak jsem si pro ten první díl okamžitě běžela, hned jsem to začala číst, a po sto stranách odložila. Vůbec mě to nechytlo, Clary mi byla nepříjemná a celkově, celý ten styl psaní autorky, složitý a popisný, mi nesedl. Obdobně jsem to zkusila ještě dvakrát, ale až teprve minulý rok, na čtvrtý pokus, jsem knihu přečetla.
    A sakra mě naštvala. Hlavně se spojitosti s příšerným seriálem, a docela fajn filmem. Spousta lidí ten film nemůže vystát, já ho miluju. Ten seriál je prostě hnus, a vždycky bude. :D A taky mě nejvíc zkazilo dojem z knihy zjištění, jakou roli v ní po celou dobu má Simon. Což jen tak, není správně ani v seriálu, ani ve filmu, ale to jen pro zajímavost. :D :D
    Do dalších dílů se chci pustit, protože bych si tuhle sérii ráda jednou odškrtla ze seznamu, tak snad to bude co nejdříve. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky