Přečteno: Zmije

Autor: Bex Hoganová
Překlad: Petra Miketová
Počet stran: 328
Rok vydání: 2019/ překlad 2019
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Sedmnáctiletá Marianne se jednoho dne má stát Zmijí, ochránkyní Dvanácti ostrovů. Ale úřadující Zmije jí stojí v cestě. Zkažený muž bez špetky slitování se plaví po mořích na své válečné lodi, beztrestně zabíjí a za sebou nechává jen bolest a utrpení.

Je jedním z nejnebezpečnějších lidí v celém oceánu… a je také Mariannin otec.

Narodila se, aby chránila ostrovy. Může za ně ale bojovat, když by to znamenalo, že ztratí svou rodinu, domov, chlapce, kterého miluje – a možná i vlastní život?

Statečná hrdinka. Nemožné rozhodnutí. Epická fantasy trilogie na divokých vlnách.


Z mého pohledu...
Tuhle knížku bych si pravděpodobně nikdy sama nevybrala. Přeci jenom piráti, bolest a utrpení nejsou zrovna něco pro mě. Podle anotace na mě příběh působil jako "další fantasy" které neurazí ani nenadchne a zkrátka jsem neměla potřebu si knihu pořizovat.

Když ale CooBoo slavilo 10 let (gratulace!), jednou ze součástí oslav byly i reading copy právě Zmije, která mi přišla společně s taškou a odznáčkem. A když už jsem ji měla doma, rozhodla jsem se dát příběhu přeci jenom šanci.
Měla jsem nulová očekávání. O to větší potom bylo nadšení.

Ale pěkně od začátku.
Marianne vyrůstá na lodi se svým otcem, který se z ní snaží vychovat Zmiji, ochránkyni ostrovů. Brzy ale vychází najevo, že úmysly jejího otce jsou zcela odlišné a rozhodně se jí nechystá své povinnosti jen tak předat. Spíš naopak. Marianne má jenom dvě možnosti - odtrhnout se od posádky, utéct a chránit ostrovy a nebo se stát odrazem svého otce. V prvním případě jí hrozí smrt.

Knihu jsem vzala do ruky večer a od prvních stran jsem se nemohla odtrhnout, jak mě příběh pohltil. Dočetla jsem ji jen o pár hodin později, někdy v noci. Upřímně nechápu, jak autorka dokázala nacpat tolik akce do tří set stran, ale opravdu jsem nenašla jediné místo, kde bych se nudila nebo nečekala, co se stane dál. Bex Hoganová navíc píše opravdu skvěle a děj utíká neskutečnou rychlostí.

Hlavní hrdinku si zcela jistě během chvilky oblíbíte, čemuž napomáhá i ich-forma, kterou je kniha napsaná. Ostatní postavy by si sice zasloužily větší prostor, ale věřím, že se budou víc projevovat v dalších dílech.

I když nemám ráda fantasy, kde není romantická linka, tady mi to vůbec nevadilo. Nebylo to tak, že by příběh nějakou tu milostnou zápletku neobsahoval vůbec, rozhodně není ale nijak výrazná a vlastně spíš docela zanedbatelná.

A kdybych vás náhodou stále nepřesvědčila k přečtení Zmije, podívejte se na tu nádhernou obálku. Teď už zkrátka nemůžete odolat!

Myslím, že tohle je jasný adept na jednu z TOP knih za rok 2019, mohu jedině doporučit všem a už se moc těším na pokračování!

Hodnotím 95% a za zaslání mockrát děkuji Albatrosmedia!

Komentáře

  1. Nad Zmijí pořád přemýšlím. Slyšela jsem spoustu názorů, kde čtenáři tvrdili, že už to je téma omílané pořád dokola a že to vesměs nic nového nepřinese. Ale podle tvé recenze to vypadá zajímavěji :D Navíc nemám s překladatelkou dobré zkušenosti, co se týká chyb v překladu, takže když už, asi bych se po knize podívala v originále. Každopádně díky za konečně pozitivní názor :D

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá na hodně dobrou knihu. :) Ani já bych si ji asi nevybrala, ale teď když vidím tvojí nadšenou recenzi... hned mám chuť si knihu přečíst. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky