Přečteno: Město duší

Autor: Martina Čekalová
Počet stran: 328
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Dovedete si představit, že ve světě, kde vládne přetvářka a faleš, existuje společnost, ve které je zakázáno skrývat své emoce? Kde nemůžete zatajit své pravé já?

Přísně střežený vládní experiment, jehož cílem bylo lépe pochopit lidský imunitní systém, se zvrtnul. Proto bylo postaveno město, které není na žádné mapě, řídí se jinými zákony než venkovní svět a opustit jeho pomyslné hranice je pro jeho obyvatele mnohem těžší, než se na první pohled zdá. Mé jméno je Raven a v tom městě žiju. Jsem součást komunity, která měla zůstat utajena. Ale tenhle plán nevyšel…


Z mého pohledu...
Když děláte nějaký experiment, je zde docela velká šance, že se něco nepodaří. Podobně tomu bylo i přísně utajovaného vládního dokumentu, který měl prozkoumat a pokusit se lépe pochopit lidský imunitní systém. Z tohoto důvodu vzniklo nové město, zcela odlišné od všech ostatních.

Autorka s Městem duší dostala možnost stát se letošním Humbookstartem, knížka proto byla docela dost propagovaná a my, jakožto blogeři, dostali také reading copies. Teď si asi říkáte jak je možné, že jsem knihu dostala ještě než vyšla a recenzi píšu až teď? Popravdě, s touhle knihou mám opravdu problém.

Autorce se musí nechat, že píše opravdu čtivě a celý děj tak rychle utíká. U čtení vás tedy dokáže udržet minimálně tímto. Myšlenka také vůbec není špatná a je to něco, co tu ještě nebylo. Nebo to minimálně není běžné. Pak je tu ale pár negativních věcí...

Ze všeho nejdřív - děj se dá uhádnout velice rychle. Všechno je opravdu prvoplánové a myslím si, že by rozhodně bylo potřeba věnovat příběhu víc času a postarat se o to, aby čtenáři nebylo hned všechno jasné.
Vláda je v jedné části knihy líčena opravdu negativně, z textu jsem se ale nedozvěděla proč. Autorka možná doufala, že to vyčteme z kontextu, já ale doteď nevím, o co se mělo jednat nebo co je tak moc negativní. Takových částí bylo více a nejednalo se vždy jen právě o vládu.
Žádnou z postav jsem si nedokázala nijak víc oblíbit. Některé mě nezajímaly více, jiné méně, k žádné jsem si ale neutvořila vztah.

V závěru si myslí, že na Městu duší je ještě spousta práce a je docela škoda, že je kniha vydaná. Je jasné, že se jedná o autorčinu prvotinu a zároveň jsem přesvědčená, že má potenciál. Můžeme doufat, že další díl už na tom bude lépe.

Za zaslání mockrát děkuji Albatrosmedia!

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky