Přečteno: Noci běsů

Autor: Kateřina Šardická
Počet stran: 312
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Fragment
Anotace: V zapadlé vesnici v pohraničí, kde lidé stále věří ve staré bohy, před dvanácti lety zmizely čtyři děti a jejich rodiny se s tím nedokázaly vyrovnat. Pak přišel šok: tři se vrátily. Patří mezi ně i Astrid Mahlerová. Co se ale stalo s jejím bratrem Maxem, který tolik štěstí neměl? Zatímco se během nocí na přelomu roku hranice reality rozostřují, Astrid po něm pátrá. A na povrch vyplouvají rodinná tajemství i noční můry, které se stávají opravdovými...

Z mého pohledu...
Taky jste měli takovou radost, když Katka Šardická slíbila, že napíše další knihu? Od té doby jsem se nemohla dočkat a už jen proto jsem moc ráda, že jsem do Albatros Media dostala reading copy, takže si knihu mohu přečíst ještě o něco dřív.

Ze všeho nejdřív bych chtěla pochválit obálku. Nejprve se mi moc nelíbila, protože mi přišla taková dost drsná, ale postupem času se mi líbí víc a víc. Po dočtení navíc chápu všechny motivy, které na ní jsou a fascinuje mě, jaké detaily na obálce najdete. Navíc dokonale vystihuje celou atmosféru, k příběhu se opravdu hodí a všechno to společně tvoří naprosto parádní kousek do vaší knihovny.

Kde jen začít...
Jak jste si  mohli přečíst v anotaci, příběh se odehrává v zapadlé vesnici v pohraničí. V této oblasti lidé stále věří ve staré bohy a další stvoření. Dodržují všechny možné zvyky a dokonce mají i jisté rituály, které je ochraňují před vším zlým. Před dvanácti lety ale zmizely čtyři děti. K jejich zmizení nevedou téměř žádné stopy a nikdo přesně neví, co se stalo. Tři z nich se ale vrátí. Promrzlí, špinaví, vyděšení a co je nejhorší, vůbec nic si nepamatují. Jednou z nich je i hlavní hrdinka Astrid, jejíž bratr Max je tím čtvrtým dítětem -  tím, kdo se nevrátil.

Stejně jako u Zmizení Sáry Lindertové se autorce povedlo perfektně vystihnout atmosféru příběhu. Přiznám se, že sama jsem se místy bála a čtení bylo skoro až nepříjemné. Všechno jsem viděla živě před očima a autorka mě do příběhu dokázala vtáhnout tak, že jsem měla pocit, jako bych byla součástí děje.

Autorka se rozhodla inspirovat slovanskou mytologií, o to uvěřitelnější příběh je. Myslím, že všichni už jsme někdy slyšeli o vynášení Morany a tak dál a pakliže nám Katka Šardická podá příběh, kde se tento motiv objevuje, není to pro nás nic tak úplně neuvěřitelného.

Co se postav týká, myslím, že se povedly. Osobně jsem si nejvíc oblíbila Dorku, která je sice postavou vedlejší, ale zároveň je pro příběh důležitá.

Noci běsů mohu bez váhání doporučit všem a myslím, že se objeví na mém seznamu TOP knih za rok 2020.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Zatím mě autorka tak nějak míjela. Její první kniha nevypadá špatně, ale tahle mě zaujala hned na první pohled a uvažuju, že se po ní podívám. :) Moc pěkná recenze. Tvoje doporučení a hlavně info o seznamu nejlepších knih, na kterém se objeví, mě hodně zlákalo. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky