Přečteno: Lidé

Autor: Matt Haig
Překlad: Ivana Nuhlíčková
Počet stran: 304
Rok vydání: 2013/ překlad 2020
Nakladatelství: Ocelot
Anotace: Tato kniha, tato konkrétní kniha, vzniká právě tady, na Zemi. Pojednává o smyslu života a vůbec o ničem. Je o tom, co vyžaduje někoho zabít a zároveň ho zachránit. Je o lásce, mrtvých básnících a burákovém másle. Je o hmotě, antihmotě, o všem a o ničem, o naději a nenávisti. Je o jednačtyřicetileté historičce Isobel, jejím patnáctiletém synovi Gulliverovi a o nejchytřejším matematikovi na světě. V krátkosti, je prostě o tom, jak se stát člověkem.

Z mého pohledu...
Po přečtení anotace zjistíte, že vám vlastně vůbec nic neříká. Už podle ní ale můžete poznat, že kniha má takový lehce filozofický náhled a zamýšlí se o životě. To mě zaujalo a právě proto jsem moc ráda kývla na nabídku Megaknih, jestli bych si knihu nechtěla přečíst a zrecenzovat.

Na knize mě fascinuje hned několik věcí. Za prvé tu máme vypravěče, o kterém dlouho nevíme, kým vlastně je. Dlouho jsem tápala, kdo je hlavní postava a co se vlastně stalo. Zároveň si myslím, že i na konci to stále není zcela jasné a autor to klidně mohl myslet trochu jinak, než jsem to pochopila já. 

Další věcí je samotný styl psaní. Neřekla bych totiž, že se jedná vyloženě o příběh, i když jistý děj kniha má. Osobně to na mě ale působilo jako jakési zamyšlení nad životem na Zemi a právě myšlenky jsou to, co tvoří většinu knihy. 

Kdybych měla knihu vystihnout jedním slovem, pravděpodobně bych řekla něco jako "zvláštní", protože ona taková skutečně je. Dostane vás do neobvyklé nálady, během které se společně s autorem zamýšlíte nad spoustou věcí. 

I přesto, že tento typ knih nečtu téměř nikdy, tato mě od začátku chytla, líbila se mi a myslím, že jestli u nás autorovi vyjde něco dalšího, ráda si titul také přečtu. 

Knížku k recenzi mi poskytly Megaknihy, kterým tímto děkuji!

Komentáře

  1. Jsem ráda, že si od někoho můžu přečíst recenzi. :) Já tuhle knihu odmítla, protože se mi podle anotace nezdála zrovna pro mě. A jak je vidět, měla jsem pravdu.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I to se stane :) Já každopádně moc děkuji za přečtení!
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky