Přečteno: Instant karma

Autor: Marissa Meyerová
Překlad: Petra Jelínková Babuláková
Počet stran: 384
Rok vydání: 2020/překlad 2021
Nakladatelství: Egmont
Anotace: Prudence je klasická šprtka, co má o lidech okolo sebe jasno: jsou líní, arogantní a nejradši by jim to všem dala pořádně sežrat. Po jedné karaoke noci se jí přání splní – zničehonic může na kohokoli přivolat okamžitou karmickou odplatu. Tahle superschopnost nefunguje jen na otravného spolužáka Quinta, který s ní pracuje v záchranném centru pro mořské živočichy. Co když je však úplně jiný? Prudence se o něm pokusí zjistit víc… a brzo v tom lítá až po uši.

Z mého pohledu...
Marissa Meyerová je v knižním světě velké jméno. Kromě Měsíčních kronik jste od ní možná četli třeba Renegáty nebo Bez srdce. Vše, co jsem od ní četla se mi líbilo a tak jsem se nemusela dlouho rozhodovat, zda se pustím i do Instant karmy. Navíc má naprosto boží obálku, která mě nalákala o to víc.

Hlavní postavou příběhu je Prudence, která je ve škole zvyklá jen na ty nejlepší známky. To se ale změní, když je nucena pracovat na projektu s Quintem, který není zrovna jedničkář. Je vám asi jasné, že Quint a Prudence se mezi sebou moc nemusí. Z tohoto projektu nedostanou nejlepší známku a jediná šance, jak si ji opravit, je celý projekt znovu přepracovat. Musí se ale zapojit oba a to se Quintovi moc nelíbí, protože on je se známkou relativně spokojený. 

Prudence se tedy rozhodne, že se vydá do místního záchranného centra pro mořské živočichy. Jenže tam pracuje také Quint. 

Není velkým překvapením, že Prudence a Quint se začnou více poznávat a sbližovat. Upřímně mě jejich vztah ale opravdu bavil, navíc se vyvíjel opravdu postupně a smysluplně. 

Postavy byly opravdu skvěle napsané a i když byly jejich charaktery ze začátku možná trochu zbytečně výrazné, moc mě bavily! Moc se mi líbilo prostředí, ve kterém je příběh zasazený. Autorka vás přenese do příběhu odehrávajícího se v létě, který má navíc naprosto skvělou atmosféru a dostane vás do skvělé, letní nálady. Pokud  máte rádi zvířata nebo vás zajímá, jak to chodí v záchranných stanicích, tohle je něco pro vás! Autorka, jak už pravděpodobně víte z jejích předchozích knih, píše naprosto skvěle a příběh utíká opravdu rychle.

Knížce nemám co vytknout, až na jméno Prudence, které se mi moc nelíbí. K tomu přezdívka Pru, která zní také docela zvláštně. To je ale detail a nic to nemění na tom, že knížka je naprosto skvělá a mohu ji jedině doporučit!

Instant karmu bych doporučila každému, kdo hledá parádní a zároveň smysluplnou romantiku zasazenou v originálním prostředí.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Smysluplná romantika? To zní lákavě :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle kniha nevypadá vůbec špatně. Od autorky jsem zatím četla dvě knihy a její styl se mi líbí. Takže věřím, že by mě i tahle mohla zaujmout. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky