Přečteno: Zápisník abstinentky

Autor: Michaela Duffková
Počet stran: 176
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Motto
Anotace: Jak se daří autorce vítězného blogu Magnesia Litera 2019 s odstupem jednoho roku od chvíle, kdy vydala úspěšnou knihu o svém boji se závislostí na alkoholu? Jaký je „střízlivý“ život abstinující alkoholičky? Michaela vypráví o tom, jak obtížné je abstinovat ve společnosti, kde je pití společenská norma. Otevřeně líčí kritické momenty své abstinence, svěřuje se s čerstvou zkušeností dvojnásobné mámy a zveřejňuje také příběhy dalších abstinujících alkoholiků o jejich cestě za nezávislým a plnohodnotným životem, který nenaplňuje jen nekonečná hladina alkoholu.

Z mého pohledu...
Pokud jste ještě nečetli recenzi na první díl (Zápisník alkoholičky), můžete se na ni podívat tady. Knihy na sebe navazují volně a troufnu si říct, že Zápisník abstinentky se dá číst i samostatně. Obě knihy dohromady vám toho ale předají více a budete si moct udělat ucelenější obrázek. 

V Zápisníku abstinentky autorka popisuje, jak pokračuje její život po tom, co přestala pít alkohol. Kniha vychází s odstupem jednoho roku od první knihy. Autorka popisuje, jaké to vlastně je abstinovat a to i za předpokladu, že žijeme ve společnosti, kde je pití normální a mnohdy se autorka setkává s otázkou, zda si nedá "alespoň jednu" nebo je jí alkohol jinak nabízen. 

Ve druhé knize zároveň věnuje prostor i dalším lidem, kteří popisují své příběhy. Přináší nám tak hned několik dalších pohledů na věc a rozhodně bylo zajímavé si přečíst i další zkušenosti s alkoholem. 

Autorka se zároveň vrací k určitým momentům z první knihy a popisuje její současný pohled na tehdejší situace. V této části mi osobně trochu vadilo, že v knize byl nejprve úryvek textu z první knihy a až potom autorčin komentář. Připadalo mi trochu zbytečné číst něco dvakrát. Je ale pravda, že jsem knihy četla docela brzo po sobě a měla první knihu ještě v živé paměti a dobře si pamatovala, co se v ní dělo. Zároveň je nutno vzít v potaz, že knihy vyšly rok od sebe a autorka pravděpodobně chtěla čtenářům připomenout situace, o kterých píše. 

Zápisník abstinentky za mě byl o něco slabší, než první díl. Osobně mi předchozí kniha připadala o něco zajímavější. To je ale dost možná tím, že se jednalo o souvislý příběh, zatímco druhá kniha je složena především z příběhů dalších lidí, komentářů k některým situacím z první knihy. Autorka v ní sice popisuje i to, jak abstinuje a jak je to pro ni složité, ale kniha na mě působí mnohem méně jako jednotný celek.

I tak si ale myslím, že obě knihy stojí za přečtení a je dobře, že takové tituly vychází. Do těžké životní situace se může dostat každý z nás a věřím, že je lehké sklouznout k alkoholu, který člověku "pomáhá". Autorku obdivuji, že se svým příběhem vyšla na světlo a snaží se tak inspirovat ostatní případně jim pomoct.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Jmenuji se Lilian N. Je to velmi radostný den mého života kvůli pomoci, kterou mi Dr.saguru poskytl tím, že mi pomohl získat zpět svého bývalého manžela svým kouzlem a kouzlem lásky. Byl jsem ženatý 6 let a bylo to tak hrozné, protože můj manžel mě opravdu podváděl a hledal rozvod, ale když jsem narazil na e-mail Dr.saguru na internetu o tom, jak pomohl tolika lidem získat jejich ex zpět a pomůže opravit vztah. a aby lidé byli ve svém vztahu šťastní. Vysvětlil jsem mu svou situaci a poté hledal jeho pomoc, ale k mému překvapení mi řekl, že mi s mým případem pomůže, a tady nyní oslavuji, protože můj manžel se úplně navždy změnil. Vždycky chce být mnou a bez mého daru nemůže dělat nic. Opravdu si užívám manželství, jaká skvělá oslava. Budu dál vydávat svědectví na internetu, protože Dr.saguru je opravdu opravdové kouzlo. POTŘEBUJETE POMOCI POTOM KONTAKTUJTE LÉKAŘE SAGURU HNED E-MAILEM: drsagurusolutions@gmail.com Je jedinou odpovědí na váš problém a ve vašem vztahu se budete cítit šťastně. a je také perfektní
    1 MILOVACÍ KOUZLO
    2 VYHRAJTE ZPĚT
    3 OVOCE DĚLKY
    4 PODPORA KOUZEL
    5 OCHRANA KOUZEL
    6 OBCHODNÍ KOUZLO
    7 DOBRÉ PRACOVNÍ KOUZLO
    8 KOUZLO LOTTERY a KOUZLO SOUDNÍHO PŘÍPADU

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky