Přečteno: Zápisník alkoholičky

Autor: Michaela Duffková
Počet stran: 248
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Motto
Anotace: Poslední sklenička… dnes už popáté. Kniha podle blogu, který získal cenu Magnesia Litera.
Michaela Duffková je mladá matka, která se rozhodla otevřeně promluvit o své závislosti na alkoholu i o složité léčbě. Chcete vědět, proč je tak těžké přiznat si problém s pitím? Proč není překážkou závislosti ani malé dítě? Co bylo autorce motivací k léčbě a jak vypadal první rok po ní? Všechny odpovědi přináší otevřená a přímá zpověď abstinující alkoholičky.

Z mého pohledu...
Autorka, Michaela Duffková, je mladá matka a bývalá alkoholička, která se rozhodla (nejprve na svém blogu) promluvit o svojí závislosti a následné léčbě. 

Popisuje, jak se k takové závislosti vlastně dostala a co všechno tomu předcházelo. Alkoholismus, jak asi tušíte, nevznikne jen tak a autorka zcela otevřeně popisuje, čím vším si procházela a co všechno ji k alkoholu postupně dovedlo. Zároveň zodpovídá nejčastější otázky, které vás pravděpodobně napadají. Jak se taková závislost vlastně řeší a jak léčba alkoholismu probíhá? Jaká může být reakce rodiny? Proč autorku nezastavilo ani to, že má malé dítě? 

Možná právě proto, jak osobitě je kniha napsaná, vám bude připadat, že přesně víte, o čem autorka mluví a věřím, že se do ní dokážete vcítit. Body navíc si Michaela Duffková určitě zaslouží i za naprostou upřímnost a otevřenost vůči čtenáři. Věřím, že bylo opravdu náročné tak osobní zpověď sepsat, zároveň si ale myslím, že možná právě proto by knížka někomu mohla pomoct. A i kdyby nepomohla, alespoň se nám dostává pohledu na to, jak vlastně alkoholismus funguje.

I přesto, že se nejedná o žádný literární klenot, knížku vám mohu doporučit. Pokud hledáte skutečný příběh, který je skvěle a osobitě napsaný a zároveň chcete knížku, kterou zvládnete přečíst za pár hodin, tohle je ta správná volba!

Za zaslání knihy k recenzi mockrát děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Na tuhle knížku se chystám a jsem na ní fakt zvědavá. Jen se bojím, že to bude hodně silný příběh, který se mnou trochu zamává. Michaelu čtu už dlouho na Facebooku a fandím jejímu boji. Mám s alkoholismem zkušenost u bývalého partnera, který do toho spadnul během půl roku a co vím, tak se z toho hrabe doteď. A podle všeho to vypadá, že se z toho bude hrabat do konce života, protože má poškozená játra, se kterými měl problém od narození. Třeba se mu ozvu a doporučím mu nějakou bylinnou kúru. Je to svinstvo, co si budeme povídat.

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že v tomhle případě jde hlavně o to, že autorka dokázal se svým příběhem vyjít na světlo. Zato nejde jinak než ji obdivovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Ješitná blondýna8. května 2021 v 9:05

    Paní Duffková s tím anonymně vyšla na světlo už před docela dlouhou dobou, ne? Nicméně i tak je ta knížka obdivuhodná. Já osobně jsem byla dlouho na vážkách, že alkohol ze svého života definitivně odstraním a tohle mě definitivně předsvědčilo. Hodně mi s tím pomohly CBD oleje, které jsem měla jako takovou "substituční léčbu", i když to se samozřejmě takhle nedá říct, že to byla klasická substituce. Ale tak to víte, že občas byla prostě chuť na dvojku vína, které se nedalo pomoct. Člověk se až diví, s čím vším má alkohol spjatý.

    OdpovědětVymazat
  4. Jmenuji se Lilian N. Je to velmi radostný den mého života kvůli pomoci, kterou mi Dr.saguru poskytl tím, že mi pomohl získat zpět svého bývalého manžela svým kouzlem a kouzlem lásky. Byl jsem ženatý 6 let a bylo to tak hrozné, protože můj manžel mě opravdu podváděl a hledal rozvod, ale když jsem narazil na e-mail Dr.saguru na internetu o tom, jak pomohl tolika lidem získat jejich ex zpět a pomůže opravit vztah. a aby lidé byli ve svém vztahu šťastní. Vysvětlil jsem mu svou situaci a poté hledal jeho pomoc, ale k mému překvapení mi řekl, že mi s mým případem pomůže, a tady nyní oslavuji, protože můj manžel se úplně navždy změnil. Vždycky chce být mnou a bez mého daru nemůže dělat nic. Opravdu si užívám manželství, jaká skvělá oslava. Budu dál vydávat svědectví na internetu, protože Dr.saguru je opravdu opravdové kouzlo. POTŘEBUJETE POMOCI POTOM KONTAKTUJTE LÉKAŘE SAGURU HNED E-MAILEM: drsagurusolutions@gmail.com Je jedinou odpovědí na váš problém a ve vašem vztahu se budete cítit šťastně. a je také perfektní
    1 MILOVACÍ KOUZLO
    2 VYHRAJTE ZPĚT
    3 OVOCE DĚLKY
    4 PODPORA KOUZEL
    5 OCHRANA KOUZEL
    6 OBCHODNÍ KOUZLO
    7 DOBRÉ PRACOVNÍ KOUZLO
    8 KOUZLO LOTTERY a KOUZLO SOUDNÍHO PŘÍPADU

    OdpovědětVymazat
  5. Hodně zajímavá a hlavně těžká knížka, u které si myslím, že spoustě lidí otevřela oči. Je to popsané syrově, ale zároveň to nepoučuje. Jako sama jsem si u toho říkala, jestli ten akvavit při čtení není trochu moc. Ale jako já razím heslo, že preferuji kvalitu před kvantitou a tak si občas prostě zahřeším třeba sklenkou vína.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky