Přečteno: Proč jsme se rozešli

Autor: Daniel Handler
Počet stran: 358
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2011/ překlad 2016
Anotace: "Řeknu ti, proč jsme se rozešli, Ede. Napíšu ti to v tomhle dopise, celou pravdu o tom, co se stalo. A pravda je taková, že jsem tě zatraceně strašně moc milovala"
Min Greenová a Ed Slaterton se rozcházejí, a tak Min napíše Edovi dopis a předá mi krabici, ve které ukrývá to, proč se rozešli. Dvě zátky od lahví, lístek do kina, kde si dali první pusu, Edův vzkaz, na kterém Min tak záleželo, krabička od Sirek, Edův úhloměr, knihy, autíčko, ošklivé náušnice, hřebínek z motelu a všechno ostatní, co Min nashromáždila v průběhu jejich bláznivého, hlubokého a srdcervoucího vztahu. Nyní ukládá těch 43 věcí, co z jejich vztahu zbylo, do krabice, která skončí stejně odkopnutá, jako ona sama. 


Z mého pohledu...
Upřímně nechápu, proč tuto knihu všichni hodnotí 80ti procenty, nebo šesti hvězdičkami z deseti. Opravdu dlouho jsem nezažila knihu, která by skončila tak nijak jako tato. Ale pěkně od začátku. Ale pozor, varuji vás, že se mi opravdu nelíbila.
Začnu tím, co se mi na knize líbilo, a to jsou
ilustrace, které jsou opravdu nádherné a také to, co se skrývá pod papírovou obálkou. To se opravdu povedlo a přála bych si, aby takhle vypadaly i ostatní knihy.
Co se mi ale nelíbilo byl naprosto jednostranný příběh. Jednoduše, Ed a Min se rozešli.
Ed je hvězda školy. Min spíše introvert, nebo také jiná, jak jí sám Ed nazval. Jedna jediná krabice ukrývá všechno to, proč se rozešli. Což je trošku mimo věta, protože se přeci nerozešli kvůli ukradené cukřence, lístku do kina nebo zátce od vína. Ani mi tolik nevadila Min, která je v podstatě chudák, protože její chyba to není. Tím, kdo mi od začátku připadal dost nesympatický byl Ed. Už jenom počet jeho bývalých přítelkyň byste jen těžko počítali a když k tomu přidáme ještě jeho egoistickou povahu, víme, co je zač vlastně už od začátku. Asi jako většina čtenářů jsem si myslela, že ho Min změní, budou mít skvělý vztah a rozejdou se jen kvůli nějakému nedorozumění. Také jsem tak  nějak doufala, že se vše vyjasní. To jsem ale byla na omylu a na konci knihy jsem cítila čirý hněv vůči Edovi. Upřímně jsem nakonec byla ráda, že tento vztah (a kniha) skončili.
Ano, je to něco nového, je to něco neobvyklého. YA knížka, která by neměla šťastný konec, ba naopak, je dnes velmi zřídka k vidění, ale osobně už bych jí nikdy znova nečetla. A když se dnes zcela výjimečně pustím do hodnocení body, dávám jí 4/10 za ty pěkné obrázky, obálku a netradičnost příběhu, i když byl velmi jednostranný.

Komentáře

  1. Pěkně napsané! :)
    Nevím proč, ale o to více mě teď kniha láká, i když jsem do ní původně vůbec jít nechtěla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Mě se do ní původně také nechtělo a upřímně, kdybych si ji nepřečetla, asi bych o nic nepřišla...

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky