Nejlepší přečtené knihy v roce 2016

Ahoj všichni!
Vítám vás u prvního článku v tomto roce. Sice trochu opožděně, ale dnes jsem tu s nejlepšími knihami, které jsem v roce 2016 četla. Na začátek bych chtěla říct, že to budu brát náhodně, tudíž knihy nemám seřazené podle toho, že by některá z nich byla nejlepší 😉


Eleanor a Park
Autor: Rainbow Rowell
Odkaz na recenzi tady
Tuto knihu jsem četla koncem roku a i přes její konec, který mě neskutečně naštval byla výborná. A stejně tak jako u knihy Nedej se, nemám skoro nic, co bych jí vytkla. Teda, až na již zmiňovaný konec. Tohle je ten typ knihy, který budete nenávidět i milovat najednou a přesně to je ten důvod, proč si jí rozhodně musíte přečíst. Letos ještě plánuji přečíst Fangirl, od této autorky a doufám, že bude stejně dobrá, jako obě knihy, které jsem od ní četla.



Já jsem Malála
Autor: Júsufzajová Malála, Lambová Christina
Odkaz na recenzi - vyjde v roce 2017
Tohle je příběh dívky, který obletěl snad celý svět. Malála - bojovnice za práva dívek a žen. Osobně jsem o jejím přívěhu slyšela jen něco málo a když jsem se rozhodla přečíst knihu, mnohdy jsem byla až zaskočená, kam až jsou lidé schopni dojít. Tušila jsem, že daleko, ale nějak jsem si to asi tolik neuvědomovala. A najednou držíte v ruce příběh dívky, která se nebála říct svůj názor a bojovala - za svoje práva.


Audrey se vrací
Autor: Sophie Kinsella
Odkaz na recenzi tady
Audrey byla svými spolužačkami nepěkně šikanovaná. A jak už to tak bývá a je, odnesla si z toho následky. Bojí se lidí, s nikým moc nekomunikuje a vyjít byť jen z pokoje bez černých brýlí je velký problém. Natož začít chodit ven, jak si přeje její psychiatrička. Vše ale změní kamarád jejího bratra, který k nim chodí hrát počítačové hry a soutěžit v nich. A to by to nebyla YA knížka, aby se do něj Audrey nezamilovala...
Kniha Audrey se vrací je jedna z těch, které jsou takové oddechové a uvolněnější. Člověk nad příběhem nemusí tak moc přemýšlet, ale přesto je skvělý. Celý příběh je sice podaný spíše pro mladší čtenáře, ale to mu vůbec neubírá na kvalitě.

Ostrov lhářů
Autor: E. Lockhartová
Odkaz na recenzi tady
Na tuto knihu mi trvalo hrozně dlouho napsat recenzi. Ne proto, že bych nevěděla co napsat, ale proto, že je tak zvláštní a konec je tak náhlý a překvapivý. A hned po dočtení vám dojdou slova a jediné na co se zmůžete je to, že kontrolujete, jestli vám něco neuniklo a jestli třeba nemá nějaké skryté stránky, jestli jste skutečně na konci a jestli se to opravdu stalo. Za mě nutnost přečíst!

Nedej se
Autor: Rainbow Rowell
Odkaz na recenzi tady
Kniha, kterou už jsem zmiňovala výše. Podle všeho by to mělo být něco jako pokračování, Fangirl, nebo asi spíš blužší rozvinutí některé z postav. O to víc se těším, až si Fangirl přečtu a vše mi hezky zapadne do sebe. Nicméně tato kniha mi přišla trochu jako parodie na Harryho Pottera. Ale byla vtipná a opravdu dobře se četla, děj byl chvilkami plný zvratů a rychle ubíhal. Takže jsem vlastně spokojená a mohu doporučit k přečtení.


A proto skáču
Autor: Naoki Higašida
Odkaz na recenzi tady
Jedna z těch knih, které vlastně nejsou kniha. Celé to byl takový dotazník, nebo spíš odpovědi chlapce s autismem na otázky pokládané někým, kdo to pak celé dal dohromady. Rozhodně ale doporučuji přečíst, protože je skutečně zajímavá a člověk zjistí, jak se na autismus dívá chlapec s autismem... A pokud někoho takového v okolí máte, a někdy si říkáte proč dělá právě to a to, možná vás až překvapí, co se v této knize dočtete.

Všechny malé zázraky
Autor: Jennifer Nivenová
Odkaz na recenzi tady
Kniha, která oblétla asi celý svět. A všechnu tu chválu, kterou o ní všichni píšou si stoprocentně zaslouží. Je to sice smutný příběh a konec není pořádně vysvětlený, ale to pouto, které mezi hlavními postavami vznikne je dokonalé. A je to ohromně čtivé, na to, že nepatří mezi ty úplně slabé jsem jí měla přečtenou za odpoledne a pak už jen koukala s otevřenou pusou.

Ten, kdo stojí v koutě
Autor: Stephen Chbosky
Odkaz na recenzi tady
Opět další kniha, která se hodně probírá a hodně se vychvaluje. Já jsem jí četla na táboře a byla to taky jediná kniha, kterou jsem za deset dní přečetla. Ne, že bych neměla čas na čtení, ale je to trochu náročnější četba a asi jí nepřečtete za odpoledne, i když zase tolik stran nemá. Příběh je ale hezký. Kniha je psaná formou deníku/zápisek. Co mě ale zaujalo je, že tento deník si psal kluk. Neberte to špatně, ale mně prostě připadá, že všechny deníky (Teď nemluvím o knihách typu "Deník malého poseroutky") jsou psané z pohledu ženy. Asi nemá moc cenu tu popisovat děj, nahoře máte odkaz na recenzi, kde se rozepisuji víc.


Kdybychom se neviděli
Autor: Cynthia Handová
Odkaz na recenzi tady

Tuto knihu jsem četla někdy začátkem roku a doteď jí mám celkem reálně v paměti. Je to příběh o smrti, který vás chytne za srdce takovým způsobem, že už nikdy nezapomenete, že jste tuto knihu četli a je jedno, kolik knih po ní přečtete. A jestli ani po dočtení příběhu nebudete mít dost, ke kolenům vás srazí doslov autorky. Zjistíte, že vpostatě napsala, čím si prošla a ukázala světu svůj příběh.

Zůstaň se mnou
Autor: Gayle Formanová
Odkaz na recenzi tady

A aby těch smutných knih nebylo málo, mám tu ještě jednu.Opět je to celkem zvláštní příběh a něčím je jiný. Delší dobu jsem nemohla přijít na to čím, ale nakonec jsem na to přišla. Ještě nikdy jsem nečetla knihu, kde by se hlavní postava měla rozhodnout, jestli po tragické autonehodě zůstat, nebo odejít z tohoto světa. A asi největší šok nastal ve chvíli, kdy člověk netuší, že její duše je mimo tělo, prochází se po nemocnici a dívá se sama na sebe. Na svoje bezvládné tělo, ležící na JIP...

Komentáře

  1. Eleanor a Park jsem věděla, že budu milovat, ještě předtím, než se mi vůbec dostala do rukou. Působí sice jako největší klišé, ale právě že vůbec není. Je to takové.. nezkažené.

    Všechny malé zázraky jsou boží. Zbožňuju. Jedna z mých nejoblíbenějších knih, nejlepší kniha letošního roku a jedna z nejlepších knih vůbec. Asi rozšířím svůj seznam životních knih, protože tohle.. to je něco. ♥

    Ten, kdo stojí v koutě je moje Bible. Právě jedna z mých životních knih. Miluju ji a stále se k ní vracím.

    Zůstaň se mnou jsem četla už dávno, ale pamatuju si ji. Bylo to strhující. Možná ne nějak brilantně napsané, ale přečetla jsem ji za jeden den, protože jsem prostě nemohla jít spát, dokud to nedočtu a nedozvím se, jak to dopadlo. V nejbližší dob se chystám na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lépe bych to neřekla a vůbec nemám co dodat...
      Díky za komentář!
      N.
      PS. Pokračování (Kam jsi odešla) jsem četla také, není to tak dobré jako první díl, ale také není špatná :)

      Vymazat
  2. Všechny malé zázraky už chci dlouho a konečně jsem se rozhodla si je objednat - uf! :D Jinak Kdybychom se neviděli je vážně krásná knížka :) ostatní jsem zatím nečetla, ale u mě třeba vede Nocte :DD

    OdpovědětVymazat
  3. A proto skáču je super kniha.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky