Dva roky blogu Můj život knihomolky

Zdravím!
Dnes trochu netradičně v neděli, ale není to jen tak. Dneska to jsou dva roky, co jsem si tento blog založila a přidala první příspěvek. Tehdy jsem nevěřila tomu, že bych u blogování vydržela, nebo že by někdo četl moje články. Nevěřila jsem si a nebyla jsem si vůbec jistá tím, co dělám. Možná jsem trochu hledala sama sebe a nevěděla, čeho se chytit. Jsem ale moc ráda, že jsem nakonec zkusila blogování a našla se v něm. Teď už mohu říct, že tehdy jsem si blog založila především kvůli problémům se třídou. V knihách jsem nacházela jakýsi únik z každodenního života a když jsem začala psát, byla to pro mě činnost, kterou nikdo nemohl soudit, protože o ní ze začátku nikdo nevěděl. A bavilo mě to čím dál tím víc, i když moje články ze začátku moc lidí nečetlo. Našla jsem si činnost, ke které se mohu každý den vracet a stále se posouvat bez toho, aniž by někdo soudil to, co dělám. Časem se na to samozřejmě přišlo, ale v tu chvíli už jsem znala jsem tu spoustu nových lidí, se kterými si každý den píšu a vůbec jsem hrozně moc ráda za to, jaká naše komunita je. Byla jsem až překvapená, jak milí tu na sebe všichni jsme a i když máme na něco jiné názory, podáváme si je v
klidu a často tak vznikne skvělá debata. Nechci tu ale úplně rozebírat minulost a radši vám povím, co se mi během druhého roku s blogem povedlo. Neberte to nikdo prosím jako vychloubání nebo tak
něco, ale blog je svým způsobem jakýsi online deníček a zrovna k těmto článkům se vracím a i teď mám otevřený článek "Můj první rok s blogem" a čtu si, co jsem měla na srdci minulý rok. Stejně tak se určitě vrátím i k tomuto článku a bude to pro mě jakási forma vzpomínek. Zkrátka takový online scrapbook. :)

Když to vezmu od začátku, hnedka v dubnu se mi povedlo navázat první spolupráci. Tehdy jsem oslovila Megaknihy a napsala si o svůj druhý recenzní výtisk - Něco víc (Patrick Ness). A vlastně jsem se tím přesvědčila, že Patrick Ness je opravdu skvělý spisovatel a oblíbila si ho ještě víc.
Pokračujeme květnem, který pro mě byl co se týče blogu asi nejpestřejší. Přijímačky sem asi úplně nepatří, ale vzhledem k tomu, že jsem se dostala (a v současné době studuji) knihkupecké a nakladatelské činnosti, připadá mi v pořádku vám to sem napsat. A světe div se, ve stejný den, kdy jsem se dozvěděla, že mě přijali na obě dvě školy, mi přišel email od CooBoo s nabídkou spolupráce. Taktéž to byl den, kdy jsem se přesvědčila o tom, že všechno musí být v rovnováze. Teď to neberte špatně, nevykládám po večerech karty (nic proti nim, ale zkrátka v tom nevidím smysl), ale uvěřila jsem tomu, že když se člověku děje něco špatného, dříve nebo později se to vyváží. Poslední měsíce na základce byly fakt ošklivé a zažila jsem si celkem bolestivý rozchod, ale následně jsem se během jednoho dne dostala na obě školy a přišla mi nabídka na spolupráci, o které jsem v té době ani nesnila. A samozřejmě že jsem ji přijala.

V květnu také přišel Svět knihy, kde jsem poprvé byla jako "bloger" a to hned dvakrát. Jednou na CooBoo sraz a podruhé za Slovartem, se kterým jsem taktéž navázala spolupráci. No a potřetí s rodinou cíleně za nákupem knih. A aby toho nebylo málo, potkala jsem tam Johna Boynea a samozřejmě jsem si jeho knihy nechala podepsat.
Na podzim se poté konal Humbook festival, kde jsem měla možnost se osobně setkat se zahraničními autorkami (Jenny Han, Joelle Charbonneau a A. G. Howard) a udělat s nimi rozhovor. Všechny tři jsou moc milé a skvěle se mi s nimi povídalo. Nesmím zapomenout ani na to, že jsem se tam opět setkala se spoustou blogerů, se kterými jsme se dříve znali jen z instagramu a dokonce za mnou
několik z vás přišlo, z čehož jsem byla nadšená asi nejvíc.
Když už jsme u těch autorů, setkala jsem se také s Martinem Bečanem (Kaziměsti) a nechyběla ani skvělá Miroslava Varáčková (Adaptace, Grafitové děvče). Za všechny tyto možnosti mockrát děkuji Albatrosmedia a Slovartu!


Když to teď celé píšu, připadá mi to neskutečné. Nevím přesně kdy, ale také jsme přesáhli stovku pravidelných čtenářů ( v současné době 120 přesně) a tisícovku sledovatelů na instagramu (dnes 1067), za což patří veliké DÍKY vám! Stejně jako minulý rok vám sem ještě dám několik čísel. Celkový počet zobrazení od založení blogu je 61 152, na blogu se nachází 1061 komentářů (je to vůbec možné) a 246 článků.

Děkuji vám všem, jste báječní čtenáři a mám ohromnou radost ze všech vašich komentářů. I když to někdy chvilku trvá, snažím se na všechny odepsat a i když neodpovím, můžete si být jisti, že jsem si je přečetla. Taktéž děkuji všem, se kterými spolupracuji, za skvělý přístup, podporu, setkání, srazy a knihy.

Komentáře

  1. K druhému výročí moc gratuluju. :)) přeji, ať ti nadšení vydrží, k tomu spoustu skvělých knih a nových čtenářů. +minimálně ještě jednou tolik blokových let. :))

    OdpovědětVymazat
  2. To je skvělé, že se daří a že jsi spokojená. Přeju, ať ti to vydrží!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky