Přečteno: Bez srdce

Autor: Marissa Meyerová
Překlad: Martina Šímová
Počet stran: 416
Rok vydání: 2017/ překlad 2017
Nakladatelství: Egmont publishing
Odkaz na ČBDB
Anotace: Kdysi dávno než se stala postrachem říše divů, byla neblaze proslulá královna jen dívkou, která toužila po lásce. Prequel ke slavnému příběhu Alenky v říši divů dopsala autorka Měsíčních kronik Catherine je jednou z nejžádanějších dívek v říši divů a zároveň oblíbenkyní dosud svobodného Krále. Její zájmy jsou však úplně jiné. Jako nadaná pekařka touží po tom otevřít si podnikání a živit se výrobou lahodného cukroví. Pro její matku jsou podobné cíle nesmyslné - zvlášť když má Catherine šanci stát se královnou. Na královském plese, kde má obdržet oficiální žádost o ruku, se Cath setkává s pohledným, záhadným Šprýmem a poprvé ucítí skutečnou přitažlivost. Šprým se jí začne potají dvořit, přičemž oba riskují Královu nelibost i hněv dívčiných rodičů. Ona má ale jiné sny, netouží stát se královnou. Když potká na královském plese pohledného a záhadného Šprýma, rozhodne se, že nebude jen figurkou ve hře někoho jiného. Se Šprýmem se začne potají scházet i přesto, že oba riskují Královu nelibost a hněv jejích rodičů. Cath je však pevně odhodlaná zvolit si v životě vlastní cestu, jenže v zemi plné kouzel, šílenství a nestvůr má osud jiné plány. Marissa Meyerová je autorkou slavné série Měsíční kroniky: knih Cinder, Scarlet, Cress, Winter, Nejkrásnější a Hvězdy nad hlavou. Žije v Tacomě ve státě Washington se svou rodinou a třemi kočkami.

Z mého pohledu...
I když tmavé obálky nemám ráda (jak už jsem určitě několikrát říkala), tato je docela povedená. Docela hezky mi sedí k příběhu a i když je celkem jednoduchá, asi nemám co vytknout. 
Ještě bych vám sem mohla dát dlouhou historii toho, jak jsem si knihu zprvu vůbec pořizovat nechtěla a pak jsem ji najednou uviděla na Světě (Světu?) Knihy, kde se mi úplnou "náhodou" dostala na hromádku k ostatním a jela se mnou domů... A pak dlouho, dlouho čekala a čekala... ale tím dnes nechci zdržovat.

Dnes mám rozhodně o čem psát, takže rovnou k ději. Autorka nás seznamuje s příběhem Catherine - Srdcové královny, kterou všichni dobře známe z příběhu Alenky v Říši divů. Možná bych měla napsat znáte, protože mě popravdě příběh Alenky nikdy nějak moc nezajímal a celé mi to přišlo více než zvláštní. Teď ale asi nutně potřebuji všechny Funko Pop a to hlavně Srdcovou královnu! Jak už to tak bývá, Cath měla jasné představy o svojí budoucnosti, bohužel její rodiče to viděli trochu jinak. Zatímco Cath chtěla podnikat a prodávat své sladké výrobky, rodiče si ale svou dceru představovali spíše jako královnu. Být dcerou markýze zkrátka není jednoduché. Vše začíná černobílým plesem, na který je Cath donucena obléct si rudé šaty. Její matka moc dobře ví, jakou slabost má pro Cath sám král. Catehrine je ale jiného názoru. Malý, nudný a starý král, to rozhodně není nic pro ni.
Vše se ale komplikuje příchodem Šprýma - dvorního šaška, který je Catherine mnohem sympatičtější, než král. 
Karty jsou rozdány a hra začíná. Tentokrát to ale není Cath, kdo rozhoduje o tom, co se stane.

Zní to skvěle, že? A také že to skvělé je. 
Abych vám trochu připomněla autorku, Marissa Meyerová napsala Měsíční kroniky, které jsem sice ještě nečetla (naprosto chápu všechny, kdo nevěřícně kroutí hlavou), ale rozhodně to mám v plánu. Už tak rok, ale na tom nesejde. Zkrátka někdy si je určitě přečtu.
Bez srdce byl rozhodně dobrý tah. Jednak to byl skvělý nápad, zpracovat právě téma Srdcové královny a jednak je i moc dobře zpracovaný. Zprvu mi sice trvalo se začíst, ale po několika desítkách stran jsem se do příběhu ponořila tak, že jsem knihu odkládala jen v nejnutnějších případech.
Velká pochvala patří vůbec za nápad toho, jaká Srdcová královna mohla být a proč se vlastně stala takovou, jakou všichni dobře známe. Napadlo vás někdy, že mohla mít důvod k tomu být taková, jaká byla? Osobně jsem o tom takhle nikdy nepřemýšlela a celkem mě to teď mrzí. Myslím si, že teď už na ni budu koukat úplně jinak, než doposud.

Zkrátka, tohle si přečtěte. Příběh je nápaditý, originální a musím říct, že autorka ho moc hezky zpracovala. Nemám ponětí, jestli jsou takto zpracovány i Měsíční kroniky, ale tipovala bych že ano. A pakliže jste stejně jako já nečetli Alenku nezoufejte, není potřeba znát žádných spojitostí, abyste porozuměli příběhu. 

Co bych možná vytkla je délka knihy. V tomto případě by některé scény mohly být o něco kratší a celkově by to knize třeba padesát stran ubralo. To je ale spíše detail a pakliže vám občasné delší popisování událostí nevadí, ani to nezaznamenáte.

Knihu hodnotím 80% a na závěr mám na vás otázku. Jaká je vaše oblíbená postava ze světa Alenky nebo právě Srdcové královny? I když mi celý příběh Alenky vždycky připadal dosti zvláštní, nebo spíše divný, oblíbila jsem si už kdysi Kočku Šklíbu (není to náhodou kocour?) a Kloboučníka. Po dočtení knihy už i Srdcovou královnu.

Komentáře

  1. - Od Marissi Meyerový jsem nikdy nic nečetla, ani mě nějak neuvítala její dlouhá série, ale tahle knížka se mi docela líbí podle tvého hodnocení.
    - Moje oblíbená postava je asi ten kocour nebo co to bylo jak v jednom z mnoha filmů ho hrál Johnny Depp to je moje fakt oblíbená postava, nebo taky ta srdcová královna ujde. Mě celkově se strašně líbí tenhle svět, tahle pohádka, ale na prvním místě je určitě popelka-
    - teď mám otázku já pro tebe, jaká je tvoje nejoblíbenější pohádka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář! Oblíbená pohádka? Tyjo, to je těžké... Miluji snad všechno od Disneyho a vůbec kreslené pohádky. Mezi mé oblíbené patří třeba Kráska a Zvíře <3 Z "novějších" ale naprosto miluji V hlavě a nebo i Ledové království.
      N.

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, od autorky jsem četla část měsíčních kronik a pokud je tahle kniha stejně tak dobrá... rychle do ní. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já už se do těch Měsíčních kronik také musím pustit... :))
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky