Přečteno: Pravda, nebo lež

Autor: Colleen Hooverová
Překlad: Jana Jašová
Počet stran: 328
Rok vydání: 2018/2020
Nakladatelství: Ikar
Odkaz na ČBDB
Anotace: Mladá spisovatelka Lowen Ashleighová se právě ocitla ve finanční tísni. Rozhodne se proto přijmout nabídku, které by se za normálních okolností vyhnula. Najme si ji manžel bestsellerové spisovatelky Verity Crawfordové, aby za jeho ženu dokončila veleúspěšnou knižní sérii. Ta se totiž po tragické nehodě nemůže práci věnovat a fanoušci už začínají být netrpěliví...Lowen se proto na pár dní nastěhuje do sídla Crawfordových, aby navázala tam, kde Verity skončila. Není to ovšem tak jednoduché, jak by si Lowen přála, a odzbrojující přitažlivost Veritina manžela Jerremyho jí práci příliš neusnadňuje. Je však odhodlaná nenechat se rozptýlit. Dokud mezi Veritinými poznámkami neobjeví její kompletní autobiografii, která se nejspíš neměla nikomu dostat do rukou. Jde o děsivou a krutou zpověď, která Lowen odhalí nejen co je Verity skutečně zač, ale také co se v rodině Crawfordových doopravdy děje…

Z mého pohledu...
Nová Colleen Hoover je tu!
Tentokrát se ale nejedná o YA, jak jsme u autorky zvyklí, nýbrž o thriller. Jak se s tíma autorka poprala?

Spisovatelka Lowen Ashleighová se z finančních důvodů rozhodne přijmout nabídku, kterou by možná ne každý spisovatel přijal- tedy dopsat knižní sérii spisovatelky Verity Crawfordové, která je po tragické nehodě. Jerremy (manžel Verity) Lowen dokonce umožní, aby se k ní na několik  dnů nastěhovala a prošla si všechny materiály a poznámky, které Verity psala. Lowen ale objeví něco mnohem děsivějšího - Veritinu autobiografii, která popisuje, jaká je Verity a co se v rodině ve skutečnosti stalo.

Knížku jsem si pořídila jako odměnu za zkoušky a musím říct, že jsem se na ni docela dlouho těšila. A oprávněně! Autorka skvěle vystihla všechny postavy, i když Lowen mi popravdě moc nesedla a chvilkami mi připadala až moc zbrklá. Především Verity byla ale opravdu tajemná a místy mě docela děsila.

Musím ale říct, že jsem se nezačetla hned od začátku. Děsivá atmosféra, která provázela zhruba poslední dvě třetiny příběhu mi na začátku docela chyběla a nebylo to tak, že bych knihu vzala do ruky a následně ji nedokázala odložit.
Zhruba ve třetině příběh ale nabral spád a já se nemohla odtrhnout. Hltala jsem každé slovo a užívala si skvělou atmosféru. Při jedné scéně jsem se dokonce lekla a celá sebou škubla - a věřte tomu, že to se mi u knih neděje.

A ten konec? Ještě dobré dva dny jsem nad knihou přemýšlela a snažila se to nějak zpracovat.

Colleen Hoover předvedla, že je opravdu paní spisovatelka a psát umí výborně, i když to není zrovna žánr, kterému se věnuje běžně.

Hodnotím 95% a doporučuji přečíst všem, ať už jste milovníci thrillerů nebo zkrátka chcete sáhnout po něčem, co běžně nečtete.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze. Na knihu zatím vídám všude samou chválu a musím říct, že mě hodně láká. Od autorky jsem zatím četla jen jednu knihu a byla jsem z ní nadšená. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem velmi na knihu zvědavá, protože na rozdíl o nadšenců, se mi její knihy nelíbily tak, jak jsem doufala :D Ale četly se mi zase skvěle:D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky