Přečteno: Druhá tvář Kaie

Autor: Estelle Maskame
Překlad: Pavla Kubešová
Počet stran: 248
Rok vydání: 2019/ překlad 2020
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Vanesse Murphyové je sedmnáct. Po smrti matky si jí otec, zdrcený žalem, přestane všímat a Vanessa dělá všechno pro to, aby znovu získala jeho pozornost. Chodí na večírky, opíjí se, flirtuje a spí s kluky. Při prvních náznacích vážného vztahu je však pustí k vodě. Po ukončeném románku s Harrisonem Boydem se dostane na veřejnost jejich intimní video a Vanessin život se obrátí vzhůru nohama. Tehdy Vanessa potká Kaie Washingtona. Stejně jako ona má i Kai důvod Harrisona nenávidět – a tak navrhne pomstu.

Zprvu jsou ti dva jen spiklenci usilující o totéž, postupem času se ale začnou sbližovat…


Z mého pohledu...
Možná si vzpomínáte, že jsem dříve recenzovala dvě knihy z autorčiny trilogie (Víš, že tě miluju? a Víš, že tě potřebuju?). Tehdy jsem jí vytkla především postavy, které mi byly extrémně nesympatické a místy se chovaly dost nesmyslně. Trilogie sama o sobě nebyla nijak extra špatná a hodnotila jsem ji mezi 60 a 70%, stále to ale nebylo něco, co bych chtěla číst znova. Dokonce mám doma i "čtvrtý" díl - tuším, že je to kniha psaná z pohledu Tylera. K tomu jsem se ale nedostala - zcela upřímně jsem na to neměla chuť, protože jsem tušila, že to nebude žádný zázrak.

Autorce jsem se ale rozhodla dát s odstupem času druhou šanci a proto jsem si na recenzi vzala knihu Druhá tvář Kaie.

Hlavní hrdince Vanesse je sedmnáct let. Otec, který je po smrti matky nešťastný a nic se mu nechce, o ni nejeví velký zájem a nechává Vanesse volnosti kolik jenom chce. Chodí proto na večírky, spí s kdekým a ve chvíli, kdy přijde byť jen jediný náznak toho, že by se mělo jednat o vztah, ihned se na dotyčného vykašle.
Přesně to se stane i s Harrisonem. On ale poté zveřejní intimní video, které si mezi sebou během chvilky rozešle celá škola.
Ve stejnou chvíli se ve škole objevuje Kai, který Harrisona stejně jako Vanessa nenávidí. A tak se rozhodnou pomstít.

Začneme rovnou postavami. Co se hlavní hrdinky týká, nebylo to nejhorší. Místy mi sice dost lezla na nervy (především ze začátku) a její chování jsem nechápala, ale postupně se to zlepšilo a ke konci už mi nevadila. Moje oblíbená hlavní hrdinka nebude a stále to není skvěle napsaná postava, ale rozhodně vidím posun.
Vedlejší postavy jako třeba Kai mi přišly v pohodě od začátku.

Posuňme se ale k samotnému příběhu. Máme tu klasický motiv pomsty a raději nečekejte nic nového, protože toho se vám nedostane. Autorka nehledala nic složitého ani nevymýšlela nějakou zajímavou zápletku, zkrátka a dobře se Vanessa společně s Kaiem různě mstí Harrisonovi.

Jestli hledáte čtivou knihu u které si odpočinete, nebo jste hodně nenáročný čtenář, tohle je pro vás to pravé.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Od autorky jsem zatím nic nečetla, ale její předchozí série mě docela lákají, i přesto, že nejsou příliš kladně hodnoceny. Ani tahle její kniha nevypadá špatně. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky