Šest důvodů, proč si přečíst trilogii Smrtka

Zdravím všechny!
Dneska mám pro vás trochu netradiční článek, ve kterém bych vám chtěla shrnout několik důvodů, proč si přečíst trilogii Smrtka. Já první dva díly četla docela dlouho po vydání a proto jsem se rozhodla nepsat vyloženě recenzi, těch už totiž vyšlo opravdu hodně (a navíc už je to starší knížka). Do
komentáře mi můžete napsat, jak se knihy Smrtka, Nimbus a Zvon líbily vám!

1) Naprosto geniální svět
Autor vymyslel dokonalý svět, ve kterém i na nejmenším detailu záleží. Častokrát vám předloží něco, co na první pohled není nijak důležité, ale později zjistíte, že to v příběhu má svou roli. 

2) Neal Schusterman zkrátka umí psát
Knížky jsou opravdu skvěle napsané, děj ubíhá rychle a autor zkrátka ví, co dělá.

3) Originalita
Vůbec celá myšlenka světa Smrtek je skvělá. Líbilo se mi, jakým způsobem autor vytvořil cech Smrtek, dal jim pravidla a zkrátka tomu všemu dal nějaký řád. 

4) Donutí vás přemýšlet
Někoho by možná mohly trochu děsit Smrtky, protože přeci jenom jsou spojeny se smrtí. Právě na toto téma je v knize ale spousta otázek, nad kterými se stojí za to zamyslet. Přemýšlet samozřejmě budete i o dalších věcech, nejen o smrti a Smrtkách.

5) Postavy
S postavami si Neal Schusterman skvěle vyhrál a je znát, že každá z nich je promyšlená do hloubky a není to jen nějaká postava, která se tam zrovna objevila. V posledním díle jich je už docela dost a trochu se mi pletly, ale tento problém mívám obecně u všech knih, kde je nějaké větší množství postav.

6) Spousta akce
Jestli je pro celou trilogii něco typické, je to spousta akce, která na vás čeká na každém rohu. Ve třetím díle sice trochu trvá, než se děj rozjede, autor ale zpočátku potřebuje vysvětlit docela dost věci, takže je to pochopitelné. 

Komentáře

  1. Četla jsem jen Smrtku. Další díl jsem si sice koupila, ale přečetla jen kousek a oba díly nakonec poslala dál. Smrtka byla sice tak nějak originální, líbil se mi ten svět a vymyšlený systém smrtek, ale taky mi ten děj přišel hodně předvídatelný. Myslím, že jsem tomu chtěla dát 4 hvězdy, ale nějak jsem si to asi rozmyslela :D Nevím no. Určitě je to oblíbená série, ale pro mě úplně nebyla.

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli jsem do teď o sérii jen zběžně uvěžovala, tak teď jsi mě hodně nalomila. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem se na tohle docela těšila, že si s tím udělám takovou pěknou chvilku, kdy se zabalím do vlněné deky zhltnu trilogii. Ale jak psala kolegyně nade mnou, nějak jsem se do toho nemohla dostat. První díl ještě jakž takž, ten byl za víkend hotový, ale ten druhý je kvalitativně úplně jinde. Předvídatelné, nebavilo mě to.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky