Přečteno: Prokletí Harrow Lake

Autor: Kat Ellis
Překlad: Hynek Bečka
Počet stran: 296
Rok vydání: 2020/překlad 2021
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: O Harrow Lake ví Lola první poslední. Její otec tam natočil Lelka, kultovní hororový snímek. Lola ví, že pod lunaparkem se rozkládají jeskyně, že kvůli sesuvům půdy se zřítil kostel i se hřbitovem a že v lese roste strom, na kterém visí lidské zuby. Ale o temné minulosti zapadlého městečka nebo o tajemstvích vlastní rodiny nemá ani ponětí. Teď, když se octla v Harrow Lake, se snaží najít odpovědi. Jenže někdo, nebo něco, sleduje každý její krok.

Z mého pohledu...
Horor v žánru YA jsem snad ještě nečetla a upřímně je toto snad první YA horor, který jsem na české scéně zaznamenala. Připadá mi, že častější jsou thrillery, i když jich, alespoň podle mě, také nevychází moc. Byla jsem tedy zvědavá, jaké Prokletí Harrow Lake bude a jestli mě přesvědčí o tom, že je dobrý nápad číst zrovna YA horor. 

Lola je dcera filmového režiséra, který natočil úspěšný film Lelek. Ten se natáčel ve starém, zapadlém městečku Harrow Lake, které v sobě skrývá něco tajemného. Pod lunaparkem se nachází tajemné jeskyně, v lese je strom, na kterém visí lidské zuby a kostel i hřbitov se zřítily, protože se ve městě sesunula půda. K tomu se navíc vypráví spousta povídaček o příšerách a temné minulosti města. 

Lola v Harrow Lake sice nežije, ale když tam kvůli jedné nepříjemné události musí nějakou dobu bydlet, rozhodne se najít odpovědi na svoje otázky o tom, co se to vlastně ve městě děje. S jejím příchodem se ale události dávají do pohybu a Lola má navíc pocit, že ji někdo, nebo něco, sleduje.

Takhle to zní vlastně docela fajn. S čím jsem ale v knížce měla největší problém, byla atmosféra. Když se řekne horor, představím si, že to bude napínavé, dostane se mi lehce nepříjemné a vypjaté atmosféry. Očekávám, že budu mít alespoň zvláštní pocit, když už by se stalo, že by mě příběh neděsil. Tady se ale nic z toho nestalo. V příběhu se sice popisuje dost zvláštních událostí a nevysvětlitelných jevů, nic z toho mě ale nijak nevyděsilo a atmosféra příběhu za mě opravdu neodpovídala hororu. 

Další problém jsem měla s postavami, kterým autorka určitě mohla dát více času. Chápu, že na necelých tři sta stranách není zase tolik prostoru pro to se do detailu věnovat všem postavám, alespoň ta hlavní by si ale zasloužila, aby na ní autorka ještě trochu zapracovala.

Když to shrnu, tak jsem si přečetla hororový příběh, který mě vlastně nijak neděsil a nic moc ve mně nezanechal. Nápad určitě dobrý, autorka to ale bohužel moc nezvládla a kniha mi moc nesedla.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství #Booklab!

Komentáře

  1. Tak pokud hororový příběh neděsí, je někde chyba. :)
    Mě osobně tahle kniha neláká a popravdě se mi vůbec nelíbí obálka, což zní trošku povrchně, ale je to tak. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je jedna z prvních věcí, co knihu prodává. takže je určitě důležité, aby se potenciálnímu čtenáři líbila :) Takže naprosto chápu!
      N.

      Vymazat
  2. Jmenuji se Lilian N. Je to velmi radostný den mého života kvůli pomoci, kterou mi Dr.saguru poskytl tím, že mi pomohl získat zpět svého bývalého manžela svým kouzlem a kouzlem lásky. Byl jsem ženatý 6 let a bylo to tak hrozné, protože můj manžel mě opravdu podváděl a hledal rozvod, ale když jsem narazil na e-mail Dr.saguru na internetu o tom, jak pomohl tolika lidem získat jejich ex zpět a pomůže opravit vztah. a aby lidé byli ve svém vztahu šťastní. Vysvětlil jsem mu svou situaci a poté hledal jeho pomoc, ale k mému překvapení mi řekl, že mi s mým případem pomůže, a tady nyní oslavuji, protože můj manžel se úplně navždy změnil. Vždycky chce být mnou a bez mého daru nemůže dělat nic. Opravdu si užívám manželství, jaká skvělá oslava. Budu dál vydávat svědectví na internetu, protože Dr.saguru je opravdu opravdové kouzlo. POTŘEBUJETE POMOCI POTOM KONTAKTUJTE LÉKAŘE SAGURU HNED E-MAILEM: drsagurusolutions@gmail.com Je jedinou odpovědí na váš problém a ve vašem vztahu se budete cítit šťastně. a je také perfektní
    1 MILOVACÍ KOUZLO
    2 VYHRAJTE ZPĚT
    3 OVOCE DĚLKY
    4 PODPORA KOUZEL
    5 OCHRANA KOUZEL
    6 OBCHODNÍ KOUZLO
    7 DOBRÉ PRACOVNÍ KOUZLO
    8 KOUZLO LOTTERY a KOUZLO SOUDNÍHO PŘÍPADU

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky