Čtecí plány a cíle na rok 2022

Vítám vás u článku, ve kterém bych vám ráda shrnula svoje plány a cíle na rok 2022. Nechci si dávat vyloženě předsevzetí nebo dlouhé seznamy toho, co všechno (ne)přečtu. Mám tu ale pár kousků, do kterých bych se opravdu ráda pustila, mám pár cílů, ke kterým bych se ráda přiblížila. Zároveň vám představím knižní výzvy, kterých jsem se rozhodla zúčastnit.

Moje cíle
Letos bych se chtěla trochu víc zaměřit na nepřečtené knihy, které mám doma. Už minulý rok jsem trochu vytřídila ty, které číst nebudu a letos bych ráda pokračovala. Zároveň bych chtěla přečíst co nejvíc těch, které se rozhodnu si nechat. 

Druhým a zároveň pravděpodobněji splněným cílem je věnovat se více klasice. V říjnu jsem začala číst českou klasiku docela dost, hlavně kvůli škole. Snažila jsem se ale kromě četby na přednášky číst i něco ze seznamu ke státnicím a vytvořila jsem si v tom systém. Pakliže například na přednášku čtu Nesnesitelnou lehkost bytí, podívám se do seznamu ke státnicím, jestli tam máme od autora ještě něco. Pakliže ano, pokouším se si knihu také půjčit a přečíst ji. 

Třetím a posledním cílem je poslouchat více audioknih. Uvědomila jsem si totiž, že často někam jedu a třeba zrovna nemám chuť něco číst. Nebo zkrátka jedu nacpanou tramvají a jsem ráda, že udržím na nohou sebe, tudíž nezvládám ještě držet knihu. V tuhle chvíli je pro mě naprosto ideální si do uší pustit audioknihu. Zároveň se takové chvíle docela nasčítají a to nejen na cestách. Poslouchat se dá při úklidu nebo třeba při přepisování zápisků do počítače nebo úpravě fotek. Zkrátka dokážu najít docela dost času, který se dá využít a tak bych ho ráda využila právě poslechem audioknih.

Knihy, které bych určitě chtěla přečíst
Psala jsem, že sem nechci dávat žádné dlouhé seznamy. Vybrala jsem proto "jen" pár knih, které bych opravdu chtěla přečíst co nejdříve a těmi jsou:

1) Po stopách Jacka Rozparovače
2) Bez dechu
3) 9. listopad
4) Insta mozek
5) Psychologie masových vrahů
6) Normální lidi
7) Lada u ledu

Knižní výzvy
I když jsem se nikdy žádných výzev moc neúčastnila (kromě té na Goodreads), letos mi to přišlo jako dobrý způsob na to si rozšířit obzory a číst třeba i něco, do čeho bych se normálně nepustila.

1) Výzva na Goodreads
Stejně jako minulý rok jsem si dala cíl 80 knih, který by mělo být reálné splnit. Minulý rok jsem nakonec přečetla něco kolem stovky, takže věřím, že i letos nebude problém 80 knížek zvládnout.

2) Audiolibrix 
Tahle výzva se pojí k třetímu cíli - poslouchat více audioknih. Uvidím, kolik bodů se mi nakonec podaří splnit a asi nezvládnu všechny, ale pokud to bude alespoň polovina, budu spokojená. Odkaz tady.

3) Humbook výzva 
Tahle výzva má dvanáct bodů, takže počítám, že bych splnila jeden každý měsíc. Zaujal mě hlavně bod, kdy mám knihu náhodně vylosovat. Ostatní jsou ale také zajímavé a zároveň vypadají docela splnitelně. Odkaz tady.

A jaké jsou vaše plány?

Komentáře

  1. Já většinou plním výzvu na Databázi knih, loni jsem ji po dlooouhé době dotáhla i do konce :) Jinak si ale žádné cíle moc nedávám, nechci na sebe vyvíjet kvůli něčemu takovému tlak. Nerada bych se vyhýbala tlustým knihám, jen abych toho na oko "víc přečetla".
    Jinak audioknihy moc doporučuji, sama toho díky nim mám načteného mnohem mnohem víc.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky