Přečteno: Všechny holky, kterými jsem byla

Autor: Tess Sharpeová
Překlad: Jitka Bazjuková
Počet stran: 328
Rok vydání: 2021/překlad 2022
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Nora O’Malleyová už byla v kůži hodně holek. Jako dcera mistryně podfuků se musela převtělit do mnoha různých já. Ovšem ve chvíli, kdy se její matka do posledního cíle zamiluje, místo aby ho obrala, se Nora rozhodne provést nemyslitelné: oblafnout vlastní matku a utéct.

Pět let se Nora snaží vést normální život. Ale pak se najednou octne v situaci, kdy potřebuje oprášit své někdejší dovednosti, protože musí čelit třem problémům:

č. 1: Její ex ji načapal s její holkou. I když se spolu všichni tři kamarádí, Wes o ní a Iris nevěděl.

č. 2: Den potom, co ji Wes s Iris načapal, spolu všichni tři musejí uložit v bance peníze, které vybrali na zvířecí útulek. A tahle noční můra se ještě mnohonásobně zhorší, protože:

č. 3: Hned poté, co vejdou do banky, ji dva maníci začnou vykrádat.

Ti dva ovšem ještě netuší, s čím si zahrávají a koho si to vlastně vzali za rukojmí.

Z mého pohledu...
Říká se "Nesuď knihu podle obalu". A já se snažím nesoudit, ale nebudu lhát, tuhle jsem si v prvé řadě vybrala podle obálky. Zaprvé se mi líbila její jednoduchost a výstižnost zároveň a zadruhé mi nějakým způsobem připomínala seriál La casa de papel. Zkrátka a dobře si mě obálka na první pohled získala jako dlouho žádná ne. A to se cení.

V knize sledujeme příběh Nory, která Norou vlastně vůbec není. Během svého života je kvůli matce nucena být každou chvíli někým jiným. A tím myslím kompletně někým jiným. Kromě jména Nora měnila i oblečení, povahu, chování, bydliště. Zkrátka a dobře byla pokaždé kompletně jinou dívkou.

 Matčin plán se ale trochu zvrtne ve chvíli, kdy se do svého posledního cíle zamiluje, místo toho, aby ho obrala a pokračovala k dalšímu. Pro Noru to ale znamená nebezpečí a proto se rozhodne podvést vlastní matku a utéct co nejdál to jde.

Následně několik let žije normální život a to až do chvíle, kdy se náhodou společně s Wesem a Iris (její expřítel a současná přítelkyně) připletou k vykrádání banky. Tato skupinka jde jen vložit peníze, ale sotva vejdou dovnitř, dva muži začnou banku vykrádat a Noře s ostatními nezbývá, než se to celé snažit přežít a ideálně útočníky přelstít a dostat se ven co nejdříve.

V knize se prolínají dvě časové linie. Tou první je již zmíněná současnost odehrávající se v bance. V té druhé se dozvídáme o minulosti Nory a o všem, co se dělo a co ji donutilo být tím, kým v současné chvíli je. Sledujeme její dětství, dospívání i to, jak ji matka zatáhla do okrádání pochybných mužů. V této části se navíc setkáváme i s vážnějším tématem násilí a týrání.

Všechny dívky, kterými jsem byla zaujmou především svou originalitou a nápaditostí. Nic podobného jsem zatím nečetla a moc jsem si to užívala! Hlavní hrdinka je postavou s těžkou minulostí, ze které se ale dokázala nějak dostat a přes svá traumata se postupně přenášet, což je skvělá myšlenka. Autorka velice dobře vylíčila dění v minulosti a v knize jsou stránky navíc barevně odděleny, takže se jako čtenáři budete bez problému orientovat. 
Příběh ze současnosti není nijak komplikovaný, zato je ale vcelku napínavý, i když za mě by toho napětí klidně mohlo být víc. 
To vše zasazeno v prostředí banky, která je zrovna vykrádána, a příběh je psaný z pohledu rukojmích, což je něco, co jsme v YA ještě nečetli. 

Mimo to na motivy této knihy Netflix chystá seriál s Millie Bobby Brown v hlavní roli a to si zkrátka nesmím nechat ujít!

Všechny dívky, kterými jsem byla doporučuji všemi deseti a budu moc ráda, když mi dáte vědět, jestli se do knihy pustíte. 

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

Oblíbené příspěvky