Přečteno: Vespertina

Autor: Margaret Rogersonová
Překlad: Zdík Dušek
Počet stran: 344
Rok vydání: 2021/překlad 2022
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Artemisie se chce stát Šedou sestrou, členkou řádu starajícího se o klidný přechod duší na onen svět. S mrtvými tráví čas raději než se živými, kteří si při pohledu na ni šeptají o jejích zjizvených rukách a podivné minulosti. Když Artemisiin klášter přepadnou vojáci, rozhodne se přivolat na pomoc nebezpečný přízrak – ten ji však může kdykoli posednout. Dokáže dívka odolat jeho vlivu a zastavit prastaré zlo, které se právě probudilo?

Z mého pohledu...
Vespertina vyšla už před nějakou dobou a popravdě jsem se do ní ze začátku moc nemohla začíst. A tak jsem ji odložila s tím, že po ní sáhnu, až přijde ta správná nálada a doba, kdy si čtení užiju. Už od začátku mě totiž zaujala anotací a věděla jsem, že jednou si ji přečtu. Jen nebyl ten správný čas.

A to správné rozpoložení nakonec přišlo po oznámení Humbooku, že autorka na festival dorazí. Rozhodla jsem se proto uspořádat společné čtení a s dalšími knižními účty (a jejich majiteli, samozřejmě :D) jsme knížku přečetli. 

Artemisie si přeje stát se Šedou sestrou, která se stará o klidný přechod duší na onen svět. Trávit čas s mrtvými je pro ni příjemnější, než s těmi živými. Jednou ale klášter přepadnou vojáci a Artemisie vyvolá nebezpečný přízrak, který ji ale může kdykoliv posednout.

Vespertina je skvělá atmosférická fantasy. Oceňuji, jak autorka vystavěla celý svět, ve kterém se příběh odehrává. Duchy a přízraky rozdělila do různých tříd a každé z nich přiřadila určité vlastnosti. Nechybí ani prastará magie, které prostupuje celou knihou. 

Autorka věnovala poměrně dost prostoru postavám, přičemž nejvíc jsem si oblíbila právě Artemisii, především pak její smysl pro humor. Skvěle navíc fungovala ve dvojici s přízrakem. Jejich dialogy jsou rozhodně highlightem celé knihy. Jsou sarkastické, vtipné a je jich spousta, což příběh krásně oživuje a čtenáře udržuje ve střehu. 

Snad jediný mínus vidím v začátku, který není tak akční a měla jsem trochu problém se začíst, protože text na mě působil skoro až nezáživně. Jakmile se ale děj rozjede, žádná nuda nehrozí.

Poznámka na konec
Autorka bude na Humbooku, takže pakliže jste Vespertinu ještě nečetli, určitě byste to měli napravit. Zároveň ještě před Humbookem vyjde autorčina další kniha Magie havranů.

Knihu jsem četla jako reading copy ve spolupráci s Albatros Média, kterému tímto děkuji!

Komentáře

Oblíbené příspěvky