Přečteno: Francouzská jízda

Autor: Ivana Peroutková
Počet stran: 191
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Konečně bude zachráněna! Ivaně se splnil sen - nejen že se dostala na Filozofickou fakultu a studuje divadelní vědu, ale jede na jazykový kurz do Francie. Do sladké Francie, na Západ, za hranice, které si myslela, že nikdy nepřekročí. Vyráží do Paříže, potkává mnoho nových lidí, seznamuje se s cizinci a stopem jede do Toulonu. Je to životní zkušenost, která ji změní, i když úplně jinak, než čekala. Protože žádná cesta není taková, jakou si ji představujeme...
--------------------
Niterná zpověď dospívající dívky, která hledá samu sebe, a současně čtivý roadtrip o cestování po Francii. 

Z mého pohledu...
Na úvod tak nějak musím podotknout, že jsem od této knihy čekala něco jiného. Z části za to mohla anotace a z části také to, že má nádhernou, romantickou obálku. A nesmím opomenout, že jí vydalo moje milované CooBoo (Popravdě se mi moc často nestává, že by nějaká jejich kniha byla pod moje očekávání). Ale pěkně popořádku...



Hlavní hrdinka Ivana se dostává do Francie na jazykový kurz. Bohužel ale nemá moc peněz a tak často cestuje stopem a přespává u nových přátel. Osobně si ale myslím, že Ivana se hledá a moc neví co je a není správné. V Praze má přítele, ale v poslední době jim to asi moc nefunguje, protože ve Francii se baví převážně s muži. Ivana byla sice sympatická, ale mám pocit, že si chvílemi moc nevážila sama sebe a to je škoda. Čekala jsem v této knize romantiku a zasněnou holku, která se dostává do Paříže a vidí svět růžovými brýlemi. To se mi ale úplně nesplnilo.

Co se autorčina stylu psaní týče, je trochu netradiční. V knize jsou často používány velmi krátké věty a různé citace z knih "Cizinec" a "Querelle z Brestu". Na jednu stranu to bylo poměrně čtivé, ale na druhou stranu jsem stále čekala, že se stane něco převratného. A pak byl najednou konec a velké finále nikde. Abych to tak nějak uzavřela, ještě mi celkem vadilo stálé opakování některých věcí dokola. Všichni víme, z čeho byla její sukně vyrobená, ale jako čtenáři mi to stačí říct jednou.

Abych ale jen nekritizovala, mám tu i nějaká pozitiva této knihy. Ze všeho nejdřív bych chtěla pochválit obálku. Sice jsem i díky ní od knihy očekávala něco jiného, ale je krásná. A když knížku otevřete na úplně první stránce, je krásně růžová a celé to pěkně ladí dohromady. Taková ta růžová, kterou prostě chcete. V knize jsou také hezké ilustrace, kterých sice není moc, ale celý příběh tak nějak ozvláštňují. Mimo to je knížka slaboučká a textu v ní není moc, takže to máte během jednoho odpoledne přečtené.

Knihu hodnotím 65%, ale osobně si nemyslím, že by byla špatná. Spíš jsem od ní měla trochu jiná očekávání a moc mi nesedla.

Za poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji nakladatelství CooBoo. Francouzskou jízdu na jejich stránkách najdete tady.

Četl jste někdo tuto knihu? A jaký na ní máte názor? Nezapomeňte mi ho napsat do komentářů!


Komentáře

Oblíbené příspěvky