Anglie 2019 - Kde jsem vlastně byla, co jsem tam dělala a jak se to celé zařizovalo

Zdravím!
Dneska bych se chtěla trochu rozepsat o Anglii, kde jsem strávila dva týdny na jazykovém pobytu. Myslím, že je super někam vyrazit, i když „jen“ na dva týdny a s angličtinou to docela dost pomůže, minimálně v tom, že se rozmluvíte. V dnešní době je navíc opravdu široká nabídka všemožných zájezdů a kurzů a možnosti jsou téměř neomezené. Když jsem si ale vybírala svůj pobyt, ze začátku jsem byla docela ztracená a sama moc nevěděla, na co se zaměřit, nebo jak to vůbec všechno probíhá. Říkala jsem si tedy, že by bylo fajn vám o tom napsat a třeba vám to někomu pomůže. 😊

Začala bych tím, kde jsem vlastně byla a jak se to celé zařizovalo.
Ze všeho nejdřív bylo potřeba se rozhodnout, zda chci jet sama, nebo s delegátem. Osobně jsem se nakonec rozhodla pro pobyt s delegátem, protože přeci jenom je to poprvé a je fajn mít někoho, kdo umí česky a je tu pro vás po celou dobu pobytu. V tomhle mi připadala nejlepší Student Agency (a ne, není to reklama, kéž by byla), se kterými jsem se nakonec rozhodla jet. Navíc jsem si to vyzkoušela, takže příště už můžu jet klidně sama a budu ve všem jistější a budu alespoň trochu tušit co a jak.
Zvažovala jsem docela dost destinací včetně Malty, nakonec jsem se ale rozhodla pro Anglii. V užším výběru už jsem pak měla víceméně tři pobyty – Londýn, Brighton a Oxford. U Oxfordu byl sice i výlet do Harry Potter studií, nakonec jsem se ale rozhodla pro Londýn - Kingston. Vyšel cenově nejlépe, a i ubytování se mi zdálo nejlepší ze všech tří možností. V ceně jsem tedy měla již zmíněné ubytování (v mém případě jsem měla vlastní pokoj i koupelnu, což bylo skvělé), veškeré jídlo (ehm, popravdě nevím, jestli k tomu chci něco říkat), výuku, výlety (celkem 5x Londýn, 1x Brighton a 1x Oxford) a letenky. K letenkám bych jen řekla, že je důležité si ohlídat, zda je máte zahrnuté v ceně, protože mnoho společností vám zařídí jenom samotný kurz a letenky už si musíte sehnat sami. K tomu jsme měli i večerní programy, každopádně většinou to byly věci typu hry ve skupinách, karaoke a tak podobně. Abych pravdu řekla, kolikrát jsem se radši šla vyspat, ale k tomu se ještě dostanu.
Vynechám asi část, kdy jsme kurz rezervovali a tak dál, každopádně kdyby vás to někoho zajímalo, klidně mi napište, ráda odpovím. Přidám vám sem každopádně odkaz, kde se můžete podívat na bližší informace.

A jak to probíhalo?
Na letišti v Praze na nás čekala Dominika, která tu s námi byla po celou dobu pobytu a cokoliv bylo potřeba, mohli jsme za ní přijít. Chodila s námi navíc na všechny výlety a víceméně za nás byla zodpovědná. Tady bych ještě chtěla říct, že pakliže vám je pod 18, máte určitá pravidla. My to třeba měli tak, že jsme víceméně nikam nesměli sami. To je ale hodně dané tím, že jsme veškerý program měli společně a popravdě ani nebyl moc prostor na to být někde sám. Co jsem ale zjišťovala, u některých kurzů (a společností) to máte tak, že od 16 let za sebe máte zodpovědnost sami. To je ale pokud se nepletu u individuálních pobytů a je vždycky dobré si předem zjistit, jak bude váš pobyt probíhat a jaké budete mít možnosti.

Popravdě to bylo poprvé, co jsem někam letěla sama (i když jsem vlastně tak úplně sama nebyla) a musím říct, že jsem z toho byla docela nervózní. Strach z výšek a létání jsem měla vždycky a letadla nejsou zrovna moji kamarádi, nakonec to bylo ale úplně v pohodě a za necelé dvě hodinky jsme už přistávali v Londýně. Navíc bylo skvělé si prohlédnout celý Londýn z vrchu a jak jsme nad ním přelétali, bylo vidět úplně všechno. I ty červený autobusy - sice měly asi tak dva centimetry, ale byly tam!

Letiště HEATHROW je zkrátka obrovské a i když jsem tušila, že není zrovna nejmenší, i tak mě to překvapilo. Být tam sama tak se určitě ztratím a už mě nikdo nikdy nenajde. Na letišti jsme nakonec strávili docela dost času. Popravdě si sama nejsem jistá kolik, ale řekla bych, že to mohlo být klidně pár hodin. Ono než se člověk dostane z letadla, projde půlku letiště, k autobusu nakonec přejíždí vlakem/metrem/čímkoliv co to bylo, mezi jednotlivými terminály... :) Na náš autobus jsme nakonec čekali docela dlouho a skoro si myslím, že se někde stala chyba, sama ale doteď nevím, co se vlastně stalo.


Na letišti nás vyzvedla jedna z vedoucích PLUSu a společně s ní jsme pak jeli do Kingstonu, kde jsme byli ubytovaní. O tom si ale povíme zase příště...

Komentáře

  1. Anglie je krásná země, ať už člověk jede do jakékoli části. :) Souhlasím, že v dnešní době neomezeného cestování je super, zajet si někam a aspoň pár dní procvičovat jazyk. :) Hlavně, že se ti pobyt líbil. :(

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky