Přečteno: Nikdynoc

Autor: Jay Kristoff
Překlad: Adéla Michalíková
Počet stran: 448
Rok vydání: 2016/ překlad 2019
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Dcera popraveného zrádce Mia Corverová se ukrývá ve městě postaveném z kostí mrtvého titána. Vydává se na cestu, aby se stala učednicí nejobávanějšího a nejtajemnějšího sdružení vrahů v celé zemi – Rudé církvi. I když vyniká v použití jedů a zbraní, nemůže ji to zachránit před spiknutím, které se na ni v temnotě chystá. Dokáže ho odhalit včas, než ji dostihne, a pomstít se těm, kteří můžou za smrt jejího otce?

Z mého pohledu...
Popravdě nechápu zařazení tohoto titulu do Young Adult. Spíš bych ji zařadila do fantasy pro dospělé, především díky násilí a zabíjení, kterého je v knize opravdu hodně. Nemyslím si, že by tento titul měl být označován a především propagován, jako literatura YA.

K příběhu...
Jay Kristoff zkrátka umí psát. Hlavní hrdinka je výborně promyšlená a celá myšlenka knihy je něco, co tu ještě nebylo. Prostředí a celá atmosféra knihy skvěle sedí k příběhu a originalitou Jay Kristoff rozhodně nešetřil. Děj navíc opravdu rychle ubíhá a jakmile se jednou začtete, pravděpodobně už nepřestanete.

Celý příběh je opravdu nabitý akcí a pakliže jste milovníky fantasy knih, Nikdynoc si zamilujete. Za mě má ale jedno velké mínus - vraždy, intriky a násilí. Osobně toho na mě bylo až moc a místy jsem byla opravdu překvapená, co se to zase stalo...

Pakliže máte rádi příběhy plné násilí a nevadí vám drsnější hrdinové a příběhy, tohle je něco pro vás. Za sebe ale Nikdynoc bohužel doporučit nemůžu.

Za poskytnutí reading copy bych každopádně chtěla moc poděkovat Albatrosmedia.
Kniha u mě sice nezabodovala, vyzkoušela jsem si ale zase trochu jiný žánr a knihu, po které bych jinak nesáhla.

Komentáře

  1. Přesně jak píšeš, některé knihy jsou zařazeny naprosto špatně. Kniha plná násilí, erotiky a se složitým dějem přeci nemůže být v YA, nebo ještě hůř přímo v dětském oddělení?!? V knihovně jsem jednou dokonce narazila na sérii Dvůr trnů a růží v dětském oddělení... což je naprosto nevhodné.

    OdpovědětVymazat
  2. Hranice ya je dnes asi někde jinde než dříve a zas tak násilné to nebylo. Znám horší. Každopádně mi to přišlo jako kopírování jiných knih, nic nového pod sluncem, takže mě to dost zklamalo...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky