Přečteno: Vlaštovka v bublině

Autor: Markéta Lukášková
Počet stran: 336
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Motto
Anotace: Píše se rok 2045, Barbora leží v nemocnici s diagnózou, která ji připravuje o poslední vzpomínky na minulost, lásku i rodinu. Důkazem, že skutečně žila, jsou hlavně její děti – nejistý Michal a suverénní Magda, která už stihla rozprodat matčin majetek. Díky novému léku se ale Bára pomalu vrací. Přes dvacet let vzdálené zážitky získávají jasnější kontury a současná Bára stojí před odhalením tajemství rozpadu své životní lásky.

Z mého pohledu...
Markétu Lukáškovou můžete znát jako autorku knih Losos v kaluži, Panda v nesnázích a InTyMně. Já žádnou z nich nečetla (i přesto, že Pandu mám doma a těším se na ni - ale znáte to, hodně knih a málo času) a u Vlaštovky v bublině jsem se s autorkou setkala poprvé. Ničemu to ale nevadí a kniha se dá číst i za předpokladu, že předchozí příběhy neznáte. Možná vám unikne pár detailů, ale nic zásadního.

Hlavní dějová linie se odehrává v roce 2045, který je v knize popsán jako současnost. Barbora leží v nemocnici s vážnou nemocí, je napojena na všemožné přístroje a vypadá to, že pomalu umírá. Lékaři se ale rozhodnou vyzkoušet experimentální léčbu, která zafunguje a tak se Bára postupně začíná zlepšovat. Pomalu se uzdravuje a postupně se jí vrací i paměť. Vzpomíná na svou minulost a především na Petra (její životní láska), který tu ale z nějakého důvodu není.

V přítomnosti se také odehrávají příběhy Magdy a Michala - dětí Báry. Magda má vztah s ženatým mužem a svou matku navíc téměř odepsala, rozprodala všechen její majetek a nečekala, že by se někdy uzdravila. To, že je Báře líp je pro ni docela šok a rozhodně změna v životě. Michal také nemá zrovna šťastný vztah.

Druhá dějová linie je popsaná jako minulost a mluví o roce 2020 (tedy naší přítomnosti). Odehrává se v ní většina toho, na co si Bára vzpomíná - tedy především její vztah s Petrem nebo období, kdy čekala Magdu.

Začátek na mě byl hodně pomalý a docela jsem měla problém se začíst. Moje mamka ji ale přečetla za pár hodin, takže si myslím, že to je hodně individuální a mně zkrátka trvalo, než mě příběh pohltil. Potom už jsem ji ale dočetla jen s krátkými přestávkami celou a autorka mě hezky vtáhla do děje.

Líbila se mi myšlenka současnosti (pro nás budoucnosti) a minulosti (naší současnosti). Docela jsem se bála, abych z toho nebyla zbytečně zmatená, ale to se nestalo.
Jedná se o odpočinkové čtení, podle mě je tedy ideální pro současné období. Nechybí ani několik zvratů, takže nudit se určitě nebudete.

Každá z hlavních postav má svůj prostor, střídají se a jejich příběhy se prolínají.

I když jsem téměř nic nečekala a ze začátku jsem byla docela zklamaná, nakonec mě kniha celkem bavila a na konci jsem byla mile překvapená, protože vlastně vůbec nebyla špatná.

Hodnotím 70% a za zaslání mockrát děkuji Albatros Media!
Knížka vychází 7. 5. 2020.

Komentáře

  1. Pěkná recenze. :) Taky bych se bála, aby kniha nebyla příliš zmatená. Je dobře, že tomu tak není.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky