Přečteno: Úsměv

Autor: Raina Telgemeierová
Počet stran: 219
Rok vydání: 2010 (překlad 2015)
Nakladatelství: Paseka
Anotace: Raina je obyčejná holka s obyčejnými problémy. Tedy až do okamžiku, kdy následkem pádu přijde o - přední zuby! Takový úraz by dal pěkně zabrat každému, ovšem v případě dospívající teenagerky se chybějící chrup rovná naprosté tragédii. Chudák Raina si musí projít strašidelnou cestu po dentistických ordinacích, šperkovanou nejroztodivnějšími zubními náhradami, chirurgickými zákroky, rovnátky a obličejovými postroji. Kamarádky nemají pro její novou vizáž moc pochopení, a co teprve tomu řeknou kluci!

Z mého pohledu...
Na začátek nutno dodat, že se jedná o komiks - komiksovou knihu. Dlouho jsem váhala, zda si jí pořídit nebo ne, ale slyšela jsem toho o ní hodně a na Knižním veletrhu už jsem opravdu neodolala a kromě mnoha dalších jsem si i tuto přinesla domů.
Další věcí je, že za půl hodiny máte přečteno, takže je to opravdu hodně oddychové a nenáročné čtení. Asi první, co mě zaujalo , je obálka, která má krásnou zelenou barvu a smajlík s rovnátky mě vždy donutí se usmát ( a potom jsme si trochu podobní :D ).

Celý příběh píše i kreslí sama autorka - Raina Telgemeierová. Stačí jí pouhých 200 stránek, aby vám odvyprávěla celý její příběh s vyraženými zuby, rovnátky a chirurgickými zákroky. Musím ocenit její smysl pro humor a to, že se zpětně dokáže zasmát tomu, čím vším si musela projít. Nechci vám toho moc prozrazovat, protože když vám to odvyprávím celé, nebude mít potom cenu to číst, takže jenom velmi stručně.
Zdroj
Raina si v šesté třídě následkem pádu vyrazí přední zuby. Jeden zub vypadne ven a druhý se zarazí do dásně, takže cesta k zubaři je více než nutná. Nakonec se mu podaří dát zuby tak jak mají být, ale je nutné je "zasádrovat" aby se správně zahojily. Už jenom s touto sádrou si toho Raina musí přetrpět víc než dost a když jí po sundání "sádry" řeknou, že se jí asi stalo i něco s kostí a přední zuby jsou o dost výš než všechny ostatní, její nálada se zhoršuje. Kromě toho zubaře navštíví ještě mnohokrát a skoro bych řekla, že Raina vyzkoušela  všechna rovnátka a zařízení, co vůbec existují. Ovšem za to, jakou má trpělivost má u mě velký obdiv. Sama mám rovnátka + speciální tyčku na srovnání předkusu a mám toho plné zuby (doslova!). :D
Zdroj
Četl jste tuto knihu někdo, nebo vás alespoň zaujala?
Pište do komentářů!

Komentáře

  1. Zbožňuji takovéhle typy komiksů, určitě na to kouknu!

    OdpovědětVymazat
  2. Zbožňuji takovéhle typy komiksů, určitě na to kouknu!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky