Přečteno: Moře potkalo oblohu

Autor: Eric a Terry Fanovi
Překlad: Petr Eliáš
Počet stran: 48
Rok vydání: 2018/ překlad 2019
Nakladatelství: Albatros
Anotace: Jonáš žije u moře a pokaždé, když z okna domu pohlédne na jeho hladinu, vzpomene si na příběhy, které mu vyprávěl dědeček. Na magické příběhy o místě, kde se moře potkává s oblohou. Medúzy a velryby se tam vznášejí, zámky a ptáci plují. Jonášův dědeček už sice nežije, ale chlapec dostane nápad – na dědečkovu počest postaví loď a to místo, o kterém mu tolik vyprávěl, najde!

Z mého pohledu...
Zdravím zpátky po třech týdnech!
Co vám budu povídat, bylo toho moc, především jsem se učila a na čtení, natož pak recenzování jsem neměla skoro vůbec čas. Mrzí mě to a chybělo mi to, ale tak to zkrátka je. Zkoušky mám ale (úspěšně!) za sebou a jsem zpátky - konečně.

Něco málo jsem přeci jenom přečetla a Moře potkalo oblohu je jedna z těch knih, se kterými jsem si po náročném dni zalezla do postele a zkrátka se jen usmívala.

Kniha vypráví příběh Jonáše, který žije u moře a vzpomíná na magické příběhy, které mu vyprávěl jeho dědeček. Všechny mají něco společného - odehrávají se v místě, kde se moře potkává s oblohou. Asi všichni bychom takové místo chtěli vidět a Jonáš na tom není jinak - postaví proto loďku a rozhodne se místo najít.

Knížka vyšla v rámci Druhé zásilky z Knihozemě, v rámci které vychází ty nejkrásnější dětské knihy a rozhodně byste ji neměli minout ani vy, kteří už dětmi nejste.

Proč právě tato kniha?
Moře potkalo oblohu je opravdu nádherný příběh, který je velice pečlivě zpracovaný a skvěle podněcuje fantazii. Ilustrace navíc vytváří příjemnou, poklidnou atmosféru. Příběh má sice pouhých 48 stran a jen málo textu, ale věřte mi, že o to pomaleji budete číst a důkladněji si prohlížet obrázky, abyste mohli v tomto světě zůstat co nejdéle.


Ke knihám se většinou nevracím, ale tentokrát to určitě udělám. Sice si sama nejsem jistá čím, ale příběh si mě získal a rozhodně stojí za to se po knize poohlédnout ať už pro sebe nebo pro dětské čtenáře.

Za zaslání mockrát děkuji Abatrosmedia! 
Vy si knihu můžete objednat zde a nebo se podívat na ilustrační video tady.

Komentáře

  1. Gratuluju k hotovým zkouškám. :) Bylo to náročné, že?
    Tahle kniha vypadá krásně. Ty obrázky... ! :)))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky