Přečteno: Přitažlivost planety Krypton

Autor: Jiří Mádl
Počet stran: 304
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Bizbooks
Anotace: Románový debut oblíbeného herce, scenáristy a režiséra.

Neobvyklý vztah Martina a Veroniky trvá s přestávkami několik let. Oba mladí lidé si dopisují ve virtuálním prostoru zvaném Planeta Krypton. Jejich příběh lemují témata jako hledání domova, budící se sexualita, láska a složité rodinné vztahy. Odvážné vysvlékání dětských šatů a cesta k dospělosti jsou vzrušující, ale náročné procesy a Martinovi i Veronice je komplikují jizvy z minulosti. Dali si slib, že naživo se nikdy nepotkají. Dodrží ho?

Z mého pohledu...
Čtenáři v této knize sledují životy dvou lidí – Veroniky a Martina. Oba si dopisují ve virtuálním prostoru Planeta Krypton. Zprvu si posílají vcelku intimní zprávy a jejich vztah je založen čistě na tom, že si po večerech vypisují své fantazie. Postupně se ale prohlubuje a stává se mnohem důvěrnějším a vážnějším. Dali si ale slib – nikdy se nepotkají.

Kdybych měla knihu popsat jedním slovem, bylo by to zvláštní. Bavilo mě postupně pronikat do životů obou postav, i když jsem jim často moc nerozuměla. Autor nám ale minulost i problémy přítomnosti ukazuje formou krátkých střípků, která mi moc nesedla. Poměrně často a po krátkých úsecích přeskakuje mezi Veronikou a Martinem, navíc nejsou jednotlivé střípky nijak nadepsány, takže autor skáče tam a zase zpátky a čtenář je z toho zmatený. Alespoň já jsem byla. Zároveň tyto střípky většinu knihy vůbec nepůsobí jako celek.

U pasáží Veroniky jsem měla docela problém se vžít do její situace, protože mi často chybělo dovysvětlení. Většina jejích problémů byla jen tak nastíněna, ale vlastně čtenáři vůbec nebylo vysvětleno, co nebo proč se stalo. Přitom právě Veroničina část mě zajímala víc, protože na pozadí byly zřetelné situace i postavy, které by se určitě daly rozvést. Oproti tomu Martin byl mnohem lépe uchopitelný.

Hlavní problém vidím v tom, že knihu netvoří souvislý příběh. Skládá se z různých střípků událostí v životě obou postav, mezi kterými autor navíc hodně často přeskakuje. Osobně to vnímám negativně, ale věřím, že se najde spousta čtenářů, kterým právě toto sedne a z knihy budou nadšení.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

Oblíbené příspěvky